Am scris de nenumărate ori despre modul în care sunt construite pistele pentru bicicliști în Arad. Arădenii s-au întrebat de ce este necesar să decapezi un drum bun, când s-ar putea pur și simplu să marchezi pista prin culoare. Întrebările arădenilor au rămas fără răspuns sau cu răspunsuri evazive. Și se taie mai departe.
Marea reasfaltare
De mai bine de două luni de zile, echipa Jurnal arădean/Aradon, v-a prezentat numeroase exemple de drumuri bune tăiate și reasfaltate. Spre exemplu, strada Condurașilor ( Cartierul Alfa până la Piața Sârbească). A fost tăiată de o parte și de alta, pe alocuri șerpuit, și s-a așternut „un asfalt de granulație specială pentru pista adresată bicicliștilor”, ne spuneau pe atunci reprezentanții Municipalității. Aceeași poveste în Vlaicu, Confecții, Alfa, Subcetate, Micălaca. Aceleași întrebări: de ce trebuie să se taie un drum bun, să se decapeze și să se astfalteze din nou. Pe toată lungimea celor 122 de kilometri de pistă, pistă care se construiește din banii contribuabililor. Poate arădenii merită un răspuns ceva mai elaborat pe acest subiect.
Șantier și în Micălaca
De această dată i-am ascultat pe cititorii Jurnal arădean/Aradon din cartierul Micălaca. Constructorul pistei a ajuns și pe Calea Radnei, înspre Podgoria, de la intersecția cu strada Constanța. A ajuns cu aceeași metodă: decapat și umplut cu asfalt.
„Nu este normal ce se întâmplă. Au reabilitat în ultimii 10 ani multe străzi în oraș, iar acum ne batem joc de toată munca. Au tăiat tot orașul, ca să ce? Să pună bitum? Nu se gândește nimeni că toată șoseaua va ceda deoarece e tăiată. Vom avea piste pentru biciclete, însă de la anul încolo toate aceste străzi vor fi vai și amar. Domnilor de la Primărie, ce faceți?”, întreabă Flavius D., pe adresa redacției.
Aceasta să fie singura metodă posibilă de a se marca o pistă pentru bicicliști?! Încă așteptăm răspunsuri.
Cine sunt constructorii
Contractul de execuție al lucrărilor a fost semnat în 29 august 2014, iar câștigătoarea contractului a fost desemnată asocierea SC. Sylc Con Trans SRL, SC Lile Service General Construction SRL și SC Noco Electra București SRL, cu o valoare totală de 14.880.000 lei și o durată de construcție de 16 luni. Pistele trebuie să fie gata, potrivit contractului în luna decembrie a acestui an.
Citiți principiile noastre de moderare aici!