Împărțită în două loturi, licitația a prevăzut achiziționarea a cinci autobuze urbane tip standard, cu lungimea maximă de 12,5 metri și o capacitate de transport de minim 36 de locuri pe scaune, respectiv a cinci autobuze de capacitate mare, cu 40 de locuri pe scaune și 110 călători în picioare.
Norma de poluare menționată în caietul de sarcini a trebuit să fie minim EURO 4, iar anul de fabricație nu mai vechi de 2006. Legat de motoarele autobuzelor second-hand, în caietul de sarcini s-a menționat faptul că acestea „nu vor prezenta scurgeri de lichide” și „nu vor avea zgomote sau bătăi anormale în funcționare”. Practic, Compania de Transport Public Arad a căutat să cumpere autobuze second hand care… „nu bat, nu troncăne”.
Câștigătoare a procedurii de achiziție a fost firma Riviera Install SRL, cu sediul în Urziceni. Valoarea totală estimată celor 5 autobuze standard a fost de 550.000 de lei, iar oferta celor de la Riviera Install SRL a fost de 545.000 de lei. Și în cazul autobuzelor articulare, de capacitate mare, oferta depusă de Riviera Install SRL a fost cu 5 mii de lei mai mică decât suma maximă admisă – 695.000 de lei față de 700.000 de lei.
Informațiile Ministerului de Finanțe arată că firma din Urziceni a avut ca obiect principal de activitate declarat în anii 2017, 2018 și 2022 „Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”, iar în perioada 2019-2021 „Comerț cu ridicata al materialului lemnos și al materialelor de construcții și echipamentelor sanitare”. Cu toate astea, din 2019 până în prezent firma a vândut autobuze și autocare second-hand către SCM Gloria Buzău, Oradea Transport Local SA, Serviciul Public de Transport Local Slobozia și Compania de Transport Public Arad.
Conform site-ului Companiei de Transport Public, în parcul auto al companiei se află 109 de unități de transport în comun, dintre care 74 de capacitate medie, 16 microbuze, 13 articulate și 6 midibuze. În ceea ce privește vechimea, 40 de bucăți au vechime între 15 și 20 de ani, 30 de bucăți au între 10 și 15 ani, 24 de bucăți au peste 20 de ani și 15 bucăți au între 0 și 5 ani. Vechimea medie a autobuzelor CTP Arad este de 15 ani, conform informațiilor furnizate de către reprezentanții companiei.
Citește și:
Trimite articolul
Xeuro 4 in anul 2023… e clar ca ceva pute, si nu doar esapamentul…
Sa traiasca CTP-ul
de ce cumpără masini second hand aduse de o alta firma romaneasca si nu merge direct la sursa sa le cumpere de afara daca tot vor vechiturile aruncate de altii? Ca sa mai de comsion si firmei din Urziceni ce le aduce?
Alo ! domnilor edili ai Aradului chiar asa?
-
Stai jos ca esti prost cu vechiturile de afara.dar de ce sa nu mearga la brasov sa cumpere 5 noi?asta e intrebarea
-
La Brasov au plantatie de autobuze ?
-
a calculat cineva costurile de intretinere ale acestor masini vechi abandonate de altii, comparativ cu preturile unor autobuze noi?
numa-ntreb !
rusine ctp vechi vreti mai bn sa numai cumpere autobuze e suficient si fara avem bici clete trenuri tramvai ce tot cumparati vechituri ce naiba
SPAGA, SFANTA SPAGA……cat a fost?! Aduna PNL, aduna….ca vine campania electorala, nu?! De la inlocuire contoarelor de apa cu cele electronice, cumparari de autobuze sec.hand si alte tampenii, se suge bugetul public la greu…dar nu sunt bani pentru profesori, pentru pensionari, pentru spitale s.a.m.d.! Nu mai aveti rusine pentru aradeni, care din pacate va tot voteaza in prostie!
-
doar sa nu te colorezi prea tare, ca e pacat… ciuma rosie, hotii galbeni… acelasi rahat in final. nu ar trebui sa tii o o tabara, ca noi i-am crescut asa cum sunt
Mai bine ca așa?
Întreb pentru CTP.
Cei de la CTP au cumva si un Volvo AR 15 CTP ? Pentru acesta au avut bani ?
Nu ai inteles nimic din ceea ce a scris postacul de la ora 11:02
Lasa-te de postat că pierzi timp aiurea si fugi in parc la lada cu nisip si te joacă in continuare.
Trebuie sa ne minunam?
Nu! Clar ca “licitatia” a fost “cu dedicatie”
Ajunge sa vedem cifrele, 5.000 Roni mai putini, in ambele cazuri!