Compania de Transport Public (CTP) ar putea da drumul la circulaţia tramvaielor spre centru şi cartierul Aradul Nou la finele lunii dacă lucrarea BERD va evolua conform termenelor stabilite. Există însă posibilitatea ca lucrarea să nu fie finalizată la acest nou termen din cauza ploilor. Atât Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, cât şi Răzvan Popa, directorul executiv al Direcţiei Tehnice, speră că tramvaiele vor intra pe linii la finele lui noiembrie, dacă afară nu va continua să plouă. În caz contrar, lucrarea BERD va înregistra o nouă amânare.
„Vremea ne încurcă rău, e adevărat, dar în viziunea mea nu sunt motive să nu finalizăm lucrările la termenele stabilite. Vă pot spune că în urma analizelor făcute joi pe teren, de la 20 noiembrie şi până la finele lunii, dacă vremea va ţine cu noi, vom face probe la tramvaie, retuşuri, analize calitative la instalaţiile electrice. Lucrarea per total va fi finalizată până la sfârşitul anului, cu excepţia obiecţiilor, pe care trebuie să le remedieze firma în termenele stabilite în contract”, ne-a declarat Răzvan Popa.
Cu inima cât un purice
Speranţele Primăriei sunt ca o gură de aer pentru CTP, care e pe punctul de a falimenta tocmai din cauza lucrării BERD. Întârzierile în redeschiderea circulaţiei tramvaielor a adus doar pierderi peste pierderi la companie şi reorganizări de personal.
Problemele sunt cu atât mai mari cu cât circulaţia tramvaielor a fost oprită pe centru din iulie şi nu s-a mai redeschis de atunci, în pofida unor termene avansate în vară, iar cea spre Aradul Nou din octombrie. Pe zona centrală, tramvaiele CTP transportau zilnic 35 de mii de călători. Acum toţi aceştia sunt transportaţi de aceeaşi companie cu autobuzele… pe gratis. Pierderile cresc zilnic la această societate a CLM, iar personalul e supus în continuu la transferuri (vatmanii transformaţi în şoferi de autobuz etc.)
Fără probleme la îngheţ
Ploaia este, în viziunea reprezentanţilor Primăriei, principala ameninţare legată de nefinalizarea lucrării BERD la timp. Îngheţul este preferat de specialişti ploii, pentru că aceştia susţin că se poate lucra pe frig dacă liniile de tramvai sunt deja sudate.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!