ARAD. Autobuzul care circulă pe ruta Ghioroc-Sâmbăteni nu mai are de ce să oprească în stații deoarece staţiile Halta 6 şi Halta 7, potrivit site-ului Companiei de Transport Public (CTP) Arad, nu mai există. Un cititor al ziarului nostru a fost cel care ne-a sesizat în legătură cu „dispariţia” acestor două staţii de pe site-ul CTP Arad, deşi acestea existau pe site în urmă cu două zile iar subiectul a fost amplu găzduit în paginile ziarului nostru și pe www.aradon.ro.
„Urmare a sesizării făcută marţi, CTP Arad a şters din orarul autobuzului Ghioroc – Sâmbăteni, staţiile Halta 7 şi Halta 6 (tocmai staţia unde mai coborau călători care locuiesc pe străzile secundare din Ghioroc). Marţi pledam tocmai pentru menţinerea acestor halte. Concluzia: pe lina aceasta nimic nu este mai profitabil decât să fii prieten cu un vatman sau şofer”, ne-a scris cititorul pe adresa de email a redacţiei.
Rută profitabilă pentru şofer
Omul explică, în acelaşi email, de ce este profitabilă pentru şoferii de autobuz această rută. Cititorul susţine că unii şoferi de pe această rută opresc doar dacă îşi primesc „cotizaţia” – 1 leu. Cititorul nostru face şi un calcul, din curiozitate, pentru a afla cu aproximaţie câţi bani de „buzunar” poate produce un şofer de autobuz de pe această rută: „desfiinţarea staţiilor Halta 6 şi 7 este în favoarea şoferilor şi în defavoarea călătorilor. Acum chiar au motiv să nu oprească în haltele respective decât dacă cotizezi cu 1 leu (1 x 20 zile lucrătoare + 120 lei abonament lunar = 140 lei, ceea ce devine destul de mult pentru o persoană care câştigă 750 de lei lunar). Caz concret: şoferul care este, săptămâna aceasta, schimbul doi, opreşte fără nicio problemă la solicitarea unui prieten, cunoştinţe sau chiar domnişoare, în orice staţie, acum ex-staţii (Halta 7, Halta 6). Pentru restul lumii, însă, oprește doar dacă își primește cotizaţia”.
Fără abonament!
„Până la începutul lunii viitoare o să îmi fac câteva calcule. Cred că voi ieşi cu profit dacă nu îmi voi mai cumpăra abonament!”, încheie cititorul nostrul plângerea. O situație, pe de-a întregul, pe care conducerea CTP sperăm că o va analiza. Sperăm, totodată, că mai marii CTP vor face verificări și de data aceasta, pentru a vedea care sunt șoferii care iau mită de la călători pentru a opri în stații. Oricum, verificarea modului în care șoferii opresc în stații nu se mai impune acum, odată cu dispariția acestora chiar și de pe siteul companiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!