ARAD. La câteva luni distanţă de la momentul în care ziarul nostru anunţa faptul că o companie grecească va efectua zboruri de linie de pe Aeroportul Arad, autorităţile judeţene au confirmat acest fapt. Compania Lumiwings, cea care va opera zboruri pe relaţia Forli (Italia)-Arad au pus chiar şi bilete în vânzare, însă reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad nu au dorit să ia nicio poziţie până când nu au fost bătute în cuie toate detaliile viitoarei colaborări.
„Din anul 2016 am lucrat la Consiliul Județean pentru atragerea unei companii care să repună în valoare Aeroportul Arad. Am început cu zborurile charter, în colaborare cu agențiile de turism am deschis destinații estivale spre Turcia. Am fost la cartierul general Ryanair, să încercăm includerea Aradului în planul lor de dezvoltare. Am avut un angajament ferm al Tarom pentru curse regulate Arad-București. Am inițiat discuții cu autoritățile din Verona pentru reluarea curselor înspre Arad. Am purtat discuții cu WizzAir. Niciuna dintre aceste piste nu a funcționat, iar în anul 2020, ca efect al pandemiei, companiile respective au renunțat la planurile de dezvoltare, restrângându-și zborurile din România. Destinația pe care o deschidem astăzi leagă două regiuni cu parteneriate economice cu rădăcini în anii 1990: Arad și Emilia-Romagna. Regiunea italiană este și una dintre principalele destinații turistice pe timpul verii, dar și o zonă de unde au venit foarte mulți investitori italieni și studenți italieni la Arad. Este, așadar, o deschidere cu mare potențial pentru Arad și îmi doresc ca fluxul de pasageri să susțină inițiativa companiei aeriene care deschide acest traseu”, a spus Iustin Cionca, preşedintele CJA.
La rândul său, Răzvan Cadar, vicepreşedintele instituţiei, cel care are în subordine aeroportul, a spus că „strategia Consiliului Judeţean este de a perfecta curse spre Aeroportul arădean, pentru a valorifica potenţialul economic al Aradului și pentru a atrage călători din întreaga regiune. Cursele spre și dinspre Italia reprezintă un prim pas în concretizarea acestei strategii și sunt convins că vor mai fi companii care să își dorească să opereze de pe Aeroportul Arad”.
Din iunie
Chiar dacă, iniţial, Lumiwings a anunţat că va opera cursele Forli-Arad din luna aprilie, planurile au fost date peste cap de pandemie. Iulian Scrieciu, reprezentantul companiei, a spus că prima cursă va avea loc în 4 iunie 2021, urmând ca cea de a doua cursă, Perugia-Arad, să fie perfectată în lunile care vin. „Aeroportul este funcțional 24 de ore din 24 pentru orice situație, oamenii sunt pregătiți. Ei sunt la post la orice secundă. Toate dotările și tot ce este necesar există în aeroport”, a precizat şi Ovidiu Moşneag, directorul Aeroportului Arad.
Trimite articolul
XAeroport fara zboruri si fara viitor ! Pacat de banii irositi ! Oare cat ne costa aceasta gaura neagra ?
-
Orasul pare fara viitor, asta-i baiul.
Potentialul economic al Aradului ar putea sustine curse Arad – Siria.
Macar asa se evita celalalt traseu bomba 🙂
-
excelent comentariu, Ender Wiggin!
Mă bucur kă kadar are în subordine ” aier-oporul ” că la “capacitatea lui telectuală…” ar putea face cu succes curse Arad-Susul de Jos și Arad -Josul de Sus și retur.
‘
Aeroportul Arad este o gaura neagra la bugetul de stat si anume : pe langa faptul ca nu este operational , banii pentru intretinere , salarii mari a tuturor angajatilor , si nu sant putini, salariile vamesilor si a politistilor de frontiera , care sant ca in statiune balneoclimaterica in timpul serviciului, neavand de lucru.
-
Ești într-o adâncă eroare! 1.Aeroportul Arad ESTE operațional (faptul că nu are zboruri asta e cu totul altceva).
2. Nu este finanțat de la bugetul de stat (ca Otopeni, Băneasa, Timișoara…) ci din bugetul CJA. Statul s-a ”descotorosit” de el. Întrebare: Tot în stațiune ar fi și pompierii sau SMURD-ul dacă n-ar avea de lucru, nu? Întreb pentru un prieten!
În altă ordine de idei, știri asemănătoare am mai auzit de nenumărate ori, surle trâmbițe și la final…pauza mare din Tosca.-
Da, este operațional, în sensul că se operează plăți, salarii etc., dar zboruri ioc. E ca și cum CTP ar opera transporturi în comun… fără autobuze. În fine, aeroportul arădean operează concerte, curse de mașini și altele de genul.
-
@Pct1. Cum se cheama si ce face un barbat viril care nu a mai avut o femeie din urma cu 10 ani ? @ Pct 2 Granicerii au de lucru o gramada pe granita cu Ungaria, iar personalul SMURD este asteptat prin oras sau judet ! Si inca ceva: cine este si de ce este presedintele consiliului de administratie ?
-
Lumiwings, o companie din 208, de apartament cu 1(!!!!!) avion in flota, cu vechime de aproape 30 ani, un Boeing 737-300 (generatie veche, astazi discutam de -800, echivalentul unui Golf 3 azi cand putem cumpara Golf 8), avion cumparat de Lufthansa in 1991 si tinut pana in 2017, depozitat prin diverse aeroporturi si plimbat intre Forli si Craiova…. sa fim seriosi, astia-s doar asa de umplutura sa se laude mai marii judetului ca vezi Doamne, avem zboruri, nu tinem angajatii (aproape) degeaba….
Era o vorbă înțeleaptă din bătrâni, și anume că “zburăm în pluă cu satelitu’ “. Cred că așa o fi. Sau probabil vom zbura peste pasajul din Micălaca, respectiv peste drumul Arad – Șiria. Vai de capul vostru, “autorități” de rahat…
Arad, orașul politicienilor țâfnoși și botoxați. În rest, nu-i nimic de capul lor decât jocurile de culise, mita aferentă lucrărilor publice și strict propriul buzunar. În rest, potopul. Mi-e greață până la hepatită mai ales în campanie.
Chiar e gaură neagră… Și încă ce gaură!
Chiar aș dori ca ARADON să publice bugetul acestui aeroport, precum și profitul pe ultimii ani. Ca jurnaliști, aveți dreptul să solicitați aceste date.
Să vedem și noi, arădenii plătitori de taxe și impozite, ce se întâmplă cu banii noștri.
Mai merită ținut deschis acest “obiectiv strategic” sau îl transformăm în pistă de carturi?