Ieri în cadrul unei conferinţe de presă organizată la Primaria Municipiului Arad, a fost lansată campania împotriva produselor etnobotanice, intitulată „Campanie de conştientizare asupra efectelor substanţelor halucinogene şi psihotrope”. În această campanie sunt implicate un număr impresionant de „forţe”, Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad, Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Arad, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Arad, Poliţia Locală, Inspectoratul Şcolar al judeţului Arad şi Consiliul Local al Tinerilor Arad aceasta fiind organizată de Primăria Municipiului Arad.
„Deoarece substanţele etnobotanice reprezintă un atentat la sănătatea cetăţenilor şi contribuie la distrugerea unor vieţi, facem apel la părinţi şi elevi să ni se alăture în lupta împotriva comercializării şi consumului de substanţe halucinogene”, informează reprezentanţii campaniei.
Potrivit celui mai recent Raport Naţional privind Situaţia Drogurilor 2010, în cursul anului trecut peste 1300 de persoane, majoritatea tineri, au ajuns la spital din cauza intoxicaţiilor grave cu plante etnobotanice.
„Nu este vorba de nişte plante simple, ci de plante stropite cu substanţe de sinteză – amfetamine sau metamfetamine – care au efecte grave asupra organismului şi psihicului, dând crize asemănătoare schizofreniei de scurtă durată, stări confuzionale (pierderea identităţii, halucinaţii, diminuarea atenţiei, combinate cu efecte adverse ca: puternice dureri de cap, anxietate, ameţeli, confuzie şi atacuri severe de panică, creşterea frecvenţei cardiace, tensiuni arteriale şi a temperaturii corpului). În funcţie de tipul de halucinaţii, consumatorii devin agresivi cu cei din jur sau cu propria persoană, ceea ce îi face să se arunce de la etaj, să se înjunghie”, extras din pliantul de promovare al campaniei.
Bugetul dedicat acestei campanii este de 20.000 lei, fiind alocat Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad prin intermediul unei hotarâri a Consiliului Local Municipal Arad, această sumă fiind destinată exclusiv producerii de materiale promoţionale (pliante, afişe, flyere).
„Presa este partenerul de bază în realizarea şi promovarea acestei campanii”, afirmă Erika Stark, directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Comunitară Arad.
JA – V.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!