Un kilometru de autostradă la şes va fi realizat cu maxim 3,9 milioane de euro, la deal cu cel mult cinci milioane, iar dacă se contruieşte în zona montană va fi plătit maxim şase milioane de euro. Autostrada Arad-Timişoara a fost dat exemplu negativ, ţinând cont că aici se contruieşte cu peste un milion de euro în plus pentru fiecare kilometru, ajungându-se la peste cinci milioane de euro pe kilometru.
Liviu Costache, director general al CNADNR, spune că acest lucru nu va mai fi permis după stabilirea preţurilor etalon, iar licitaţiile care urmează a fi realizate vor avea un barometru în noile etaloane. Alte autostrăzi aflate în construcţie şi date exemplu negativ sunt Autostrada Transilvania, unde preţurile depăşesc, pe alocuri, chiar de şase ori valoarea reală, sau autostrada Cernavodă-Constanţa, unde se plăteşte în plus aproximativ 500.000 de euro pe kilometru, fără a exista o explicaţie plauzibilă.
JA-A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!