ARAD. Se reface în întregime autostrada Arad -Timişoara deşi acest lucru ar fi aproape imposibil de crezut dacă faci publice datele acestui tronson. Sau, mai exact, faptul că acesta a fost deschis circulaţiei nu mai departe de decembrie 2011 şi că pentru această lucrare, despre care toţi spuneau că e simplă din punct de vedere tehnic, s-au alocat 135,43 de milioane de euro. Acum însă, la un an şi jumătate de la darea în funcţiune, are nevoie de reparaţii capitale, adică de reasfaltare pe toată lungimea ei, pentru că stratul de suprafaţă a început să se deterioreze!
Lucrările, care fac ca pentru prima dată această autostradă să pară aglomerată, au adus toate neplăcerile posibile şoferilor: o bandă blocată şi zeci de restricţii de viteză pe zeci de segmente de drum. Ca atare, poţi să ajungi la Timişoara, dacă alegi să mergi din Arad pe autostradă cu 60-80 de kilometri la oră, restricţii impuse pe mai multe sectoare, unde au început decapările pentru a turna apoi un nou strat de asfalt. Iar acestea nu sunt singurele lucrări de pe autostrada care ne leagă de municipiul vecin: se lucrează şi la poduri şi acostamente, pentru că şi acestea au probleme, dar şi la spaţiile care vor servi pe viitor drept parcări.
Pe o bandă
Lucrările de asfaltare au loc pe calea de circulaţie de la Arad la Timişoara, pe segmente de câte cinci kilometri iar acestea, potrivit responsabililor, se schimbă în fiecare zi.
„S-a constatat o deteriorare a asfaltului la suprafaţă. Deocamdată se lucrează pe banda întâi, care se decopertează, după care este reasfaltată. Lucrările vor continua pe a doua bandă şi pe calea de la Timişoara spre Arad”, a declarat, pentru Mediafax, subcomisarul Teodor Tudur, şeful Biroului de Poliţie Autostrăzi Vest.
Restricţiile de viteză de 80 de km/oră au fost impuse în apropierea podurilor de peste autostradă, care sunt tencuite şi vopsite, dar şi în zonele în care se lucrează la acostamente, iar utilajele se află pe banda de urgenţe, uneori şi pe prima bandă.
Cine va plăti pentru aceste noi lucrări la noua autostradă? Constructorul, se spune, pentru că autostrada se află încă în administrarea acestuia.
Mereu cu resticţii
De când autostrada Arad-Timişoara a fost deschisă traficului, aceasta a fost cu restricţii de circulaţie, niciodată necirculându-se cu viteza legală de 130 de kilometri la oră. Viteza cea mai mare permisă până acum pe acest tronson a fost de 100 kilometri la oră.
Şi alte lucrări
Lucrările de acum nu vor fi însă ultimele de pe autostradă. De ce? Pentru că, printre altele, în proiectul iniţial nu erau prevăzute reţelele de apă necesare toaletelor publice, iar acestea vor fi introduse acum. Problemele care s-ar putea să apară vor trebui şi ele remediate, de constructor, până în momentul predării efective a lucrării, respectiv de stat, după acest moment. Un lucru e cert, de când a fost dată în folosinţă, autostrada nu a scăpat nicio clipă de muncitori: fie pentru că nu erau terminate toate lucrările, la momentul deschiderii traficului (parapeţi şi indicatoare nemontate, poduri nefinalizate etc.), fie pentru că au început surpările.
Executantul
Lucrările la autostrada Arad-Timişoara, pe o lungime de 32,25 km, sunt executate de consorţiul FCC Construccion şi Astaldi. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei.
CITESTE SI:
Doar un sens pe autostrada municipiului
Razie pe autostrada Arad-Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!