„Pe autostrada Nădlac-Arad se vor executa lucrări pentru protecţia mediului, siguranţa circulaţiei, utilităţi, lucrări de protecţie a elementelor de biodiversitate, aşezări umane şi a peisajului”, susţin aceştia. Reprezentanţii consorţiului ţin să precizeze că firmele constructoare s-au angajat în mod ferm să ofere protecţie calităţii aerului şi apei şi să conserve resursele şi biodiversitatea.
„Impactul pe care construcţia autostăzii Nădlac – Arad îl are asupra mediului este atent monitorizat. Se vor monta panouri fonoabsorbante pentru diminuarea zgomotului şi se vor amplasa staţii permanente de monitorizare a calităţii aerului în zonele sensibile, în apropierea zonelor locuite aflate la o distanţă mai mică de 100 de metri de traseul autostrăzii şi în zona nodurilor rutiere. Pentru protecţia factorilor de mediu, apă şi sol se vor executa canale colectoare, rigole, canale de scurgere şi canale de drenaj, precum şi decantoare cu separatoare de uleiuri minerale si produse petroliere”, au spus cei de la consultanţă.
Precedent periculos
Vorbele sunt frumoase, declaraţiile sunt optimiste, dar locuitorii din zona autostrăzii speră ca şi faptele să fie la fel. Nu de alta, dar există un precedent recent, întâmplat pe autostrada Arad-Timişoara, care combate toate declaraţiile de mai sus. Este vorba despre îngroparea a câtorva butoaie pline cu substanţe periculoase în imediata apropiere a şoselei de mare viteză, în zona localităţii Cruceni. Garda de Mediu a trimis o sesizare către Poliţie, iar oamenii legii au deschis un dosar penal pe numele muncitorului care a ascuns butoaiele cu pricina în pământ.
CITESTE SI:
Citiți principiile noastre de moderare aici!