ARAD. Declaraţii diferite, dacă nu chiar contradictorii, între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi reprezentanţii constructorilor de pe autostrada Nădlac-Arad. Compania a anunţat că, până la finele acestui an, vor fi inauguraţi 56 de kilometri de autostradă, aici fiind inclus şi lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad, drumul de legătură aferent acestui lot, dar şi 6 kilometri ai lotului 2, cel care face legătura între Pecica şi Nădlac. Pentru anul 2015, cei de la CNADNR au anunţat că vor fi finalizate şi restul lucrărilor de pe lotul 2, astfel urmând să fie închis şantierul de pe întreaga autostradă Nădlac-Arad.
Dacă, din birourile de la Bucureşti, lucrurile se văd aşa, situaţia se nuanţează puţin când vorbim cu cei care se ocupă de realizarea autostrăzii, respectiv asocierea Astaldi-Max Boegl. Managerul de proiect, Adrian Adler, spune că speranţele de finalizare a primului lot rămân în continuare în picioare, dar lucrările vor fi dictate, în principal, de condiţiile meteorologice, de starea vremii. „Finalizarea primului lot este o dorinţă pe care ne-am pus-o încă din vara anului 2014. Vrem să finalizăm lucrarea până la sărbătorile de iarnă. Dar trebui precizat că, în urmă cu aproximativ 3 săptămâni, am avut probleme cu vremea. A plouat, am fost în noroi pe şantier, lucrările au cam stagnat. Asta este realitatea”, a spus Adler.
Situaţia lucrărilor
Cu toate că vremea i-a cam încurcat, constructorii nu dezarmează şi îşi păstrează încă optimismul. „În prezent, încercăm să recuperăm întârzierile din perioada în care a plouat. Dacă avem noroc şi vremea ţine cu noi, sperăm să finalizăm primul lot şi drumul de legătură, dar şi 4 kilometri din lotul 2 (n.r. 4 kilometri, nu 6 cum au anunţat cei de la CNADNR). Vrem să ajungem cu lucrările până la nodul rutier de la Pecica. În prezent, asfaltarea pe primul lot este aproape încheiată, mai avem 200 de metri de asfaltat. În schimb, mai avem de lucru la parcare şi la punctul de trecere al frontierei. Dar la frontieră nu este nicio grabă, pentru că partea maghiară mai are de lucru, nu putem să ne legăm încă cu autostrada lor”, ne-a mai spus Adler.
Doar pentru trafic uşor
Cu toate că autostrada ar putea fi gata între Pecica şi Nădlac încă din acest an, de noua şosea nu se va putea bucura oricine. Şi asta pentru că asocierea care execută lucrările spune că, în principiu, drumul va fi deschis doar traficului uşor. „Dacă vom reuşi să terminăm lucrarea în acest an, autostrada va fi deschisă doar traficului uşor. Vorbim aici despre autoturisme şi autocare. TIR-urile vor trebui să circule în continuare pe drumul naţional. Şi asta pentru că traficul de mare tonaj provoacă foarte des blocaje, coloane lungi de kilometri întregi de TIR-uri aşteaptă să iasă din ţară, în special la sfârşit de săptămână sau de sărbătorile legale. Şi, ţinând cont că oraşul Nădlac va fi legat de autostradă de un drum de legătură cu o singură bandă pe sens, TIR-urile nu vor putea staţiona pe această bandă şi nu vor putea bloca circulaţia în zona autostrăzii. Ca atare, s-a decis că numai traficul uşor va putea circula, pentru moment, pe noua autostradă”, a concluzionat Adler.
Marcajele aşteaptă
Managerul de proiect a vorbit şi despre contractele încheiate de asocierea Astaldi-Max Boegl cu o firmă care să realizeze marcajele pe autostradă. „Din păcate, această firmă nu lucrează cu motoarele turate la maxim pentru că mai au o lucrare la autostrada Orăştie-Sibiu, parte din utilaje şi din muncitori fiind acolo. Ne cam nemulţumeşte acest lucru, dar, dacă am semnat deja contractul, nu mai avem ce face. Aşteptăm şi sperăm ca lucrările pe cealaltă autostradă să se finalizeze cât mai repede pentru ca muncitorii să se mute pe autostrada Nădlac-Arad”, a declarat Adrian Adler.
Citiți principiile noastre de moderare aici!