Nu se iese pe oriunde de pe autostrada care leagă Timişoara de Arad şi de centura ocolitoare în regim de autostradă. Pe hârtie, autostrada are şase intrări şi coborâri, însă, în aceste zile, cei care vor să intre sau să se dea jos de pe autsotradă au doar trei posibilităţi: una în judeţul Timiş şi două în Arad.
Primarul Gheorghe Falcă confirmă faptul că Aradul nu are în momentul de faţă decât două intrări şi coborâri pe autostradă, însă susţine că în primăvară toate cele patru puncte de coborâre din judeţ vor fi funcţionale. Edilul nu uită, însă, niciodată să amintească faptul că Timişul are doar două urcări pe autostradă, dintre care în prezent practicabilă e una singură: cea de la Giarmata, locul în care sâmbătă Boc a urcat pe autostradă pentru a da drumul la circulaţie.
Tot ca atuu în faţa Timişoarei, primarul prezintă faptul că centura Aradului în regim de autostradă este iluminată, dar şi faptul că faţă de Arad, la Timişoara autostrada este la 14 kilometri.
Intrările
Dar haideţi să vedem pe unde se poate urca pe autostradă. În primul rând, la Giarmata, în apropiere de Timişoara, cea de a doua urcare/ ieşire încă nefinalizată fiind lângă Remetea. În Arad, cei doritori să circule pe autostradă pot urca pe aceasta la intersecţia centurii Aradului cu drumul naţional 7, care duce spre Nădlac, în zona Ceala, la sensul giratoriu de acolo. Cea de a doua intrare este de pe drumul naţional 69, cel care duce spre Timişoara, imediat după ieşirea din Arad, în dreptul pasajului, loc uşor de recunoscut tot datorită sensului giratoriu.
Celelalte două urcări/ coborâri de pe autostradă, care nu pot fi folosite încă, sunt situate lângă aeroport şi în Aradul Nou, pe Calea Oituz, spre Zădăreni, ambele fiind prevăzute cu sensuri giratorii. Intrarea de pe Oituz ar putea fi funcţională numai că, în aceste zile, centura are regim de drum naţional, cu trafic dublu, fapt care ar face imposibilă coborârea.
Parapeţi închiriaţi
Nu doar urcările şi coborârile sunt încă în lucru pe autostrada Arad-Timişoara şi centura Aradului în regim de autostradă. Pe centură sunt montaţi doar stâlpii de susţinere pentru panourile fonoabsorbante, lipseşte încă ultimul strat de asfalt de pe ambele sensuri (stratul de uzură) iar parapeţii montaţi pe lungimea centurii, pe una dintre laturi, sunt închiriaţi de firma executantă până la momentul la care vor fi puşi cei definitivi. Costurile închirierii sunt potrivit oficialilor, destul de mari.
O parte din centură nu este iluminată, în timp ce autostrada nu are conturată încă zona pentru servicii, benzinăria şi nu e prevăzută cu parapeţi. Prea multe indicatoare cu faptul că în apropiere se află o autostradă lipsesc şi ele, ca de altfel şi presemnalizările şi semnalizările, procedura de achiziţie a acestora fiind, după spusele primarului, în derulare. Potrivit oficialilor, autostrada va fi cu adevărat gata doar în primăvara lui 2012.
Regim special
În plus, dat fiind faptul că se circulă pe şantier, lucrarea nefiind nefinalizată, există restricţii de viteză: 100 km pe oră pe autostradă şi 60 pe centură, restricţii care se vor schimba pe parcurs ce lucrările evoluează.
Noua politisti pe 32 de km de autostrada
Citiți principiile noastre de moderare aici!