Surprinzător, şocant: centura Aradului în regim de autostradă, care conform contractului cu executantul ar trebui finalizată în aprilie 2011, nu are încă autorizaţie de construcţie pe unul dintre tronsoane. Lucrarea a fost împărţită încă din start în trei părţi, doar pe două dintre acestea fiind emise autorizaţiile necesare. Cea din mijloc este încă în aer. În condiţiile date, nimeni nu mai crede că recent vehiculatul termen final pentru această lucrare (sfârşitul anului 2011) va mai putea fi respectat.
Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, recunoaşte faptul că, pentru o porţiune din centură, nu s-a emis autorizaţie de construcţie şi susţine, pe mai departe, că termenul de finalizare vehiculat de dânsul (primăvara anului 2012) este unul plauzibil, nu cel lansat de mass-media: august 2012.
La rândul său, Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susţine că autorizaţia de construcţie nu a fost emisă doar pentru tronsonul de lângă aeroport, singurul motiv fiind problema încă nerezolvată a sediului Direcţiei Sanitar-Veterinare, situat pe traseul centurii în regim de autostradă. Mutarea sediului instituţiei într-o altă locaţie pare o problemă prea complicată pentru autorităţi, instituţia în cauză, minister şi constructor, în pofida actelor deja semnate şi a horărârilor votate.
Eusebiu Pistru susţine, totuşi, că pe problema sediului DSV va avea loc o nouă rundă de negocieri săptămâna viitoare. „Sper ca, de această dată, să reuşim să batem în cuie viitorul sediu al instituţiei”, a susţinut oficialul.
Secretarul de stat a ţinut să precizeze faptul că, pe celelalte două tronsoane din centura Aradului, se lucrează la foc automat. Unii dintre consilierii locali au ţinut chiar să ne indice faptul că am putea merge seara la şantier pentru a vedea că acolo se lucrează chiar şi la ore târzii. Chiar şi aşa, faţă de termenul iniţial vehiculat pentru finalizarea centurii Aradului decalajul este de mai bine de un an. Iar până la final, lucrurile se mai pot schimba. Constructorul acestui tronson, FCC-Porr, are misiunea de a ridica cea mai grea lucrare de pe această autostradă: podul peste Mureş.
JA- A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!