ARAD. S-a plecat de la ideea de drum expres şi s-a ajuns la ideea de autostradă. Partenerii implicaţi în realizarea drumului expres, respectiv Consiliile Judeţean Arad şi Bihor şi Primăriile Arad şi Oradea, încearcă să schimbe „jocul” din mers şi să transforme drumul expres într-o autostradă care să aibă două benzi pe fiecare sens de circulaţie, începând din Arad şi până la Oradea. Informaţia ne-a dat-o Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, cel care anunţa, joi, faptul că a fost semnat contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate şi întocmirea proiectului tehnic al acestui proiect.
„Împreună cu partenerii din proiect, am hotărât că cea mai bună soluţie pentru acest proiect ar fi ca şoseaua să aibă regim de autostradă pe întreaga lui lungime, de la Arad la Oradea. Vorbim despre o şosea cu câte două benzi pe sens”, a spus Cionca.
Însă acest nou deziderat vine şi cu anumite dezavantaje.
„Din păcate, dacă vom avea o şosea în regim de autostradă, nu putem asigura noduri rutiere, descărcări, la fiecare localitate de pe traseu. În urma discuţiilor pe care le-am avut cu proiectantul, judeţul Arad ar putea beneficia de patru descărcări, cel mult”, a mai adăugat președintele CJA.
Nodurile rutiere de pe raza județului Arad ar urma să fie următoarele:
„Primul nod rutier ar fi în apropierea municipiului Arad, acolo unde viitorul drum va ocoli cartierul Gai şi va prelua funcţia de centură a municipiului, plecând din apropierea nodului actual de urcare/coborâre de pe centura în regim de autostradă a Aradului, în zona Ceala. Al doilea nod rutier, pe care ţin neapărat să fie realizat, va viza zona Zimandul Nou. Şi asta pentru că noi am reuşit deja să modernizăm drumul care leagă Şofronea de Zimand, iar tot în zonă vom realiza un drum nou, care să lege Vladimirescu, prin Horia, de Zimand. Mai departe, Vladimirescu va fi legat de autostrada A 1 de centura de sud care va fi construită de la Arad, prin Fântânele, până la Vladimirescu. Practic, nodul rutier de la Zimand ar urma să aibă legătură directă cu DN 79, cu DN 7, cu autostrada, dar şi cu zona Curticiului. Un alt nod rutier pe care îl dorim neapărat va apărea în zona oraşului Chişineu Criş, care are o zonă industrială puternică. În sfârşit, ne-am dori un al patrulea nod rutier, o a patra descărcare de pe autostrada Arad-Oradea, fie în zona comunei Şimand, fie în zona comunei Zerind. Nu ştim dacă ne va fi aprobată de firma care se ocupă de consultanţă în cadrul POIM, ţinând cont că ambele sunt aproape de Chişineu Criş, dar vom lupta pentru un al patrulea nod rutier. Sperăm să şi avem câştig de cauză”, ne-a declarat Iustin Cionca.
Trei variante
După cum am anunţat deja încă de vineri, proiectantul a venit cu trei variante de traseu pentru ceea ce, de acum, putem numi viitoarea autostradă Arad-Oradea. Două dintre ele au mici diferenţe doar în ceea ce priveşte apropierea viitoarei şosele de municipiul Arad, diferenţele fiind nesemnificative. O a treia variantă, însă, ocoleşte toate zonele protejate şi toate aglomeraţiile, fiind propusă pe un traseu în plin câmp, departe de toate localităţile aflate, în prezent, pe DN 79 Arad-Oradea.
„Miercuri vom avea o întâlnire cu toţi primarii unităţilor administrativ-teritoriale aflate pe traseul viitorului drum. Le vom cere fiecăruia dintre ei părerea referitoare la cele trei variante propuse de proiectant. Cel mai probabil, nu vom reuşi să mulţumim pe toată lumea. Dar majoritatea va decide. În paralel, şi în judeţul Bihor vor avea loc astfel de întâlniri. Aşadar, în câteva zile sperăm să avem stabilit traseul, după care se va putea trece la realizarea studiului de fezabilitate”, ne-a mai spus preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Un lucru e sigur: indiferent de varianta care va fi aleasă, viitorul drum va fi paralel cu actualul drum naţional, urmând să preia traficul de tranzit şi să „aerisească” actuala şosea care face legătura între Arad şi Oradea. Totodată, viitoarea şosea nu va tranzita localităţile de pe traseu, nefiind necesare restricţii de viteză.
Preţul, neschimbat
Potrivit estimărilor din prezent, chiar dacă drumul expres se va transforma în autostradă, preţul va rămâne neschimbat.
„Calculele privind preţul proiectului rămân neschimbate. Estimările indică, în continuare, un cost de aproximativ un miliard de euro”, ne-a spus Iustin Cionca.
Trimite articolul
XMult succes! Un obiectiv important dacă il realizați.
Total neinteresant, tot articolul este la timpul “va fi facut”, devine interesant când timpul folosit este prezent.
bai deja m am saturat de autostrada asta ardul nu va castiga nimic va pierde din investitii care se vor duce la oradea ma pis pe autostrada voastra de rahat care nu are nici un rost major pt arad!
-
stai calm, nu se va face nimic decât un studiu de fezabilitate, adică alți bani în buzunarul PDL Arad condus de Falca și sluga Ci va onca și PDL Bihor. Ce va faceți griji, vedeți ca în România sifonarea banilor se face prin studii de fezabilitate.
-
Mega tare proiectul, vestul tarii va fi în fata României cu 100 ani, după ce ne-au tras bucureștenii în jos tara din 89 pana în prezent este momentul ca ei sa rămână în evul mediu și în mizeriile lor iar restul tarii sa facă ceva sa se dezvolte, altfel vor ajunge precum la Teleorman sau în Moldova vai de morții lor.
N-aveti bani nicu sa “achizitionati ” un aratator pentru prezentat la harta , d’apoi de autostrada. Asta-i din ciclul “savantele prezentari ale marilor carmaci ” Cu DEGETU’ pe harta multi kilometri visam 🙂 Cand o sa va intalniti cu Pestisoru’ de Aur tre sa-l convingeti ca asta-i una din dorinte. Bafta !
Uite asa ne jucam ba cu drum expres, ba cu autostrada, parca vad ca nu vom avea nimic pana la urma.
Ce fumati bai nebunilor :))
-
Adică o autostrada costa cât un drum express?..poate în calcule asa sa fie ..autostrada ca după o fi dublu la preț.. 4 ieșiri pe autostrada ?..din 20.in 20 km..asta sa o spună la timișoreni.. ca aia au 2 mari și late..
La “desene:…stam bine. Bucata dintre Margina siHoldea…de 13 km sta nerealizata …de ani buni, iar despre Pitesti-Sibiu…nu mai vorbesc. Asa va fi si cu Arad – Oradea
acuma sa vezi cereride trecere din extra in intravilan la terenurile din apropierea localitatilor
Vai de capu vostru, politicieni de doi lei, nu sunteti in stare sa finalizati podul de pe centura din micalaca si va puneti sa construiti autostrada arad- oradea.
Foarte bine. O sa putem noi astia de la sat (Arad) sa ajungem mai repede la oras (Oradea)