Oficialităţile din Bucureşti sunt, încă, optimiste când vine vorba de autostrăzile spre vest. Acum câteva zile, Adrian Ionescu, directorul diviziei de autostrăzi din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţinea pentru mass-media centrală faptul că unele trosoane din autostrada de pe culoarul IV pan european vor fi finalizate în 2011!
“Priorităţile pentru anul acesta sunt tronsoanele de pe coridorul IV, astfel încât la sfârşitul anului viitor să fie gata autostrăzile Timişoara-Arad şi Cernavodă-Constanţa. Sunt contracte care au ajuns deja la maturitate”, afirma Ionescu.
Doar o treime
Totul bine şi frumos în declaraţii, însă coridorul IV pan-european, singurul “iubit” de europeni, culoar care începe în România la Nădlac şi se termină la Constanţa, nu e realizat nici în proporţie de o treime. Din cei 750 de kilometri care despart Aradul, sau mai exact Nădlacul de Constanţa este finalizat doar o treime, pe o lungime de 264 km, între Piteşti şi Cernavodă, la care se adaugă centura Piteştiului la nivel de autostradă (15 km). Se lucrează, ce-i drept, pe anumite tronsoane, aşa cum este cazul centurii Aradului sau a autostrăzii Arad-Timişoara, unde constructorii şi autorităţile s-au mândrit de curând cu primul kilometru de asfalt turnat. Alte tronsoane, cele mai multe, nu au fost însă scoase la licitaţie, deşi ministerul se lăuda că licitaţiile vor fi organizate cel târziu la începutul lui 2010! Acesta este cazul tronsonului Nădlac – Arad (în lungime de 38,9 kilometri) care aşteaptă încă după constructor şi proiectant.
Întârzieri şi lucrări avansate
Ministerul Transporturilor întârzie să finalizeze licitaţiile şi pentru alte tronsoane rămase de construit din coridorul IV: Timişoara-Lugoj (35,6 km), Lugoj-Deva (99,5 km), Deva-Orăştie (32,8 km) şi Orăştie-Sibiu (82 km).
Cele mai avansate lucrări sunt la tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti (42,5 km), al căror stadiu fizic este de 52%.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!