Construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV pan-european costă 8,5 miliarde euro, iar termenul de finalizare a fost stabilit pentru 2020. Datele legate de tronsonul, în lungime de 856 kilometri şi cu costuri calculate la fix 8,588 miliarde de euro, au fost făcute publice de reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, care susţin că există aici lucrările deja realizate, unele în curs de execuţie, dar şi proiectele viitoare, care se vor finaliza cu toate până în 2020.
„În această săptămână, vor fi lansate patru proceduri de licitaţie pentru adjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru Coridoul IV”, a declarat Daniela Drăghia, director general adjunct proiecte cu finanţare externă în cadrul CNADNR, la un forum privind infrastructura, dezvoltarea urbană şi arhitectura de interior.
Cele patru tronsoane sunt: Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu. Toate vor avea o perioadă de proiectare de şase luni, investiţia urmând să fie realizată în 24 de luni. Reprezentantul CNADNR a mai precizat şi faptul că „în urma prioritizării proiectelor pe Coridorul IV, la sfârşitul lui 2012 va fi finalizată 50% din construcţie, la sfârşitul lui 2014 aproximativ 70% şi integral la finele anului 2020”.
Finalizate?
În prezent, de pe Coridorul IV a fost finalizat tronsonul Bucureşti-Cernavodă şi se află în diferite stadii de execuţie sectorele Arad-Timişoara (30%) şi Cernavodă-Constanţa, centura Sibiu şi Constanţa.
Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, prezent şi el la formul în cauză, a afirmat că „până în 2013, se vor da în folosinţă 530 de kilometri de autostradă şi 800 de kilometri de drumuri naţionale modernizate”, dar şi că „prioritatea zero” a MTI este Coridorul IV Pan-European.
Traseul
Coridorul IV pan-european începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga – Viena – Bratislava – Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, continuându-se până la Istanbul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!