S-au spus cuvinte mari sâmbătă, la
semnarea contractului pentru execuţia centurii
ocolitoare a Aradului în regim de
autostradă. Ministrul Transporturilor, prezent la
Arad, susţinea de plidă, sus şi tare,
că autostrada Arad-Timişoara şi centura
ocolitoare a Aradului vor fi finalizate, de
consorţiul italiano-spaniol cu care s-au semnat
contractele, în doi ani, aşa cum este
prevăzut în contract. Ba mai mult, că,
pentru prima dată, ministerul şi-a luat
măsuri serioase de percauţie pentru ca
preţul de adjudecare a lucrării să nu
crească pe parcurs, iar lucrarea să nu
suporte amânări peste amânări.
Oficialul a vorbit de faptul că pentru prima
dată în contract sunt prevăzute termene
clare de execuţie a lucrării, amenzi de
50.000 euro pentru nerespectarea acestora, amenzi de
0.05 % din contract în cazul în care
întârzierile sunt mai mari şi chiar
rezilierea unilaterală a contractului de
către minister. Berceanu a precizat să e
optimist că pe acest tronson nu vor fi
întârzieri, pentru că este prima
autostradă care are toate terenurile deja la
dispoziţie (mai exact s-au dat deja banii pentru
terenurile ce vor fi expropriate).
La judecată
Ministrul a precizat însă nervos că nu
vom vedea nici un kilometru de autostradă sau
centură finalizaţi în acest an pentru
că, atunci când vom vedea unul, îi vom
vede pe toţi şi vom putea circula pe ei
şi a comparat autostrada cu ridicarea unui bloc,
susţinând că într-un bloc nu te
muţi decât când e finalizat. Berceanu
nu a omis să precizeze problemele pe care le va
creea construcţia autostrăzii drumurilor din
vecini (milioane de metri cubi de balast, zeci de mii
de tone de beton etc. vor trece pe aici). A precizat,
în plus, că despăgubirile vor fi mai
mici decât se aşteptau unii: „Trag un
semnal public aici, la capăt de autostradă:
Nu se poate să ai un teren care valorează
doar atâtica când îl cumperi şi
plăteşti impozitele şi să valoreze
atâta când ţi-l ia statul. (…)
Proprietarul nu se va putea opune exproprierii, dar
poate să ne dea în judecată pentru
cuantumul plăţii făcute”.
Şi Nădlacul…
Sâmbătă, la momentul semnării
contractului, atât ministrul, cât şi
primarul Gheorghe Falcă au făcut referiri la
autostrada Arad-Nădlac, unde constructorii ar
trebui cunoscuţi până la finele anului,
iar ritmul de lucru ar trebui accelerat
(„lucrurile sunt exact unde le-am lăsat eu
acum doi ani”- Radu Berceanu).
Caseta:
Pasajele out
Mult discutatele pasaje peste calea ferată de pe
centura Aradului nu şi-au găsit loc nici
în acest an în bugetul ministerului,
în pofida faptului că, la momentul la care a
trecut în revistă şi celelalte
lucrări ale ministerului din judeţul nostru,
Berceanu a precizat că „se va lucra cam mult
în Arad în ultimii doi ani şi cam
peste tot”. Oficialul a precizat doar că
„o să încercăm să găsim
o formulă de finanţare” pentru cele
două obiective, care până nu de mult nu
aveau avizele necesare.
Şi altele…cu aeroporturi
Ministrul a amintit de propunerea primarului,
acceptată de minister, de preluare a celor patru
străzi din municipiu pe care în
următoarea perioadă va trece traficul greu
şi transferul lor înapoi la Primăria
Arad după finalizarea reabilitării acestora,
de reabilitarea de pe Arad-Oradea şi de pe DN7, de
intenţiile ministerului de a muta traficul greu de
pe rutier pe calea ferată şi, desigur, despre
dorinţa sa de a uni aeroporurile din Arad şi
Timişoara în Compania Aeroportuară
Banat („o să încep deja
discuţiile cu colegii de aici”).
Berceanu pune semnătura la Arad
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!