ARAD. Anul viitor vom circula neîntrerupt pe autostradă, de la Nădlac la Sibiu, ne asigură Ministerul Transporturilor. Autoritățile reiterează faptul că ciotul lipsă de pe șoseaua de mare viteză, cel dintre Margina și Holdea, acolo unde vor fi construite două tuneluri pentru urși, este în grafic, iar constructorul va finaliza lucrarea până în septembrie 2026, conform termenului contractual.
„La acest moment nu există niciun element concret care să justifice modificarea datei de finalizare a lucrărilor mai târziu de septembrie 2026, așa cum este termenul contractual”, transmite Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Acesta a mai precizat că lucrările la Autostrada Lugoj – Deva lot 2, secțiunea E1, au început încă din 29 aprilie 2024, iar la zona cu tuneluri din 25 septembrie 2024.
„Pe parcursul execuției acestor lucrări a apărut necesitatea exproprierii unor suprafețe suplimentare în zona portalurilor la tunel calea 1, exproprieri care au fost finalizate, fiind emis HG în luna decembrie 2024. Pentru aceste suprafețe suplimentare există necesitatea scoaterii din circuitul forestier a unor suprafețe de pădure. Se estimează a fi emis ordinul de ministru al Transporturilor și continuate lucrările la această galerie în același ritm cu cele de pe cealaltă cale”, spune ministrul Transporturilor.
În noiembrie 2024, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a transmis imagini de pe șantierul lotului – lipsă Margina – Holdea din Autostrada Lugoj – Deva, prezentând detalii tehnice despre viitoarele tuneluri peste care vor putea circula nestingherite mamiferele mari.
„Echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva”, spuneau cei de la DRDP Timișoara.
Potrivit acestora, cele două structuri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 de metri/sens).
„Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor *umbrele de țevi* înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret”, explicau cei de la DRDP Timișoara.
Încă un semnal
Tot luna aceasta, și secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu anunța un ritm bun pe secțiunea lipsă Margina-Holdea, lucrare care este finanțată prin PNRR și care trebuie finalizată anul viitor.
Principalele lucrări ce vor fi realizate sunt: autostradă cu două benzi pe sens, plus bandă de urgență, lungă de 10 kilometri; trei viaducte; două pasaje; 23 de podețe; un Centru de Întreținere și Coordonare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!