ARAD. Veşti bune şi veşti proaste pentru autostrada care ne duce spre Ungaria. Avem, în sfârşit, un nou constructor pentru tronsonul Nădlac-Pecica, tronson abandonat în noiembrie anul trecut după ce firma lui Nelu Iordache, Romstrade, a fost acuzată de delapidare, iar patronul trimis în judecată pentru deturnare de fonduri. Iar constructorul se poate apuca în sfârşit de treabă.
Vestea proastă e că firma care a primit în grijă lucrările pe tronsonul I al autostrăzii a mai executat câteva lucrări de gen şi le-a dus, dacă le-a dus, cu greu la capăt. Este vorba de firma Astaldi, care, potrivit reprezentanților CNADNR, va prelua lucrările pe tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica. Astaldi este cunoscută arădenilor fiind compania care a realizat tronsonul de autostradă Timişoara -Arad, finalizat în cinci ani în loc de doi şi care a beneficiat în ultimul timp de decapări şi reasfaltări pe întreaga lungime. Astaldi este şi una dintre firmele cele mai ameninţate de miniştrii Transporturilor din România, dar nu pentru lucrarea executată pe Timişoara-Arad ci pentru o altă, care încă nu este finalizată.
E vorba de drumul naţional care leagă Aradul de Oradea, aflat în lucru de ani buni. Aici lucrarea a demarat în forţă, a fost oprită pentru că proiectarea a fost greşită, asfaltul a fost şi el decapat (oricum se decapa singur şi facea tot singur cratere din cauza soluţiei tehnice alese), lucrarea fiind apoi reluată. Şi se lucrează în continuare, fără ca nimeni să mai amintească ceva de vreun termen limită sau de penalizări. De amenzi, penalizări şi ameninţări cu rezilierea au vorbit în trecut faţă în faţă cu reprezentanţii firmei Astaldi, pe şantier, miniştrii Transporturilor, Anca Boagiu şi Radu Berceanu.
Rămâne de văzut cum se vor mişca lucrurile pe autostrada spre Nădlac şi dacă vor exista noi probleme şi aici. Următoarele două săptămâni sunt rezervate contestaţiilor, aşa că de lucru va fi vorba doar din septembrie încolo.
Dacă tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica are deja constructor, iar faptul e unul pozitiv (dincolo de problemele pe care executantul le-a avut în trecut), celălalt tronson (Arad-Pecica) din autostrada care ne leagă de Ungaria nu are decât pază. Şi dacă ne luăm după declaraţiile făcute pe temă, până la anul va fi greu de vorbit despre redemararea lucrărilor aici, pentru că încă nu au început nici procedurile pentru licitaţia de găsire a unui nou constructor. În urmă cu o lună, CNADNR a reziliat contractul de execuţie pe trononul Arad-Pecica după ce firma Alpine Bau a intrat în insolvenţă.
Procentele
Pe tronsonul de autostradă Pecica – Nădlac, în lungime de 22 de kilometri, lucrările sunt finalizate în proporție de nici 30%, în timp ce lucrările de pe tronsonul Arad-Pecica, în lungime de 16 kilometri, au fost finalizate în proporţie de 80%. Dacă la capitolul lucrări nu stăm prea bine şi mai e mult de executat până să ajungem cu maşina până în Ungaria, pe autostradă, la capitolul declaraţii politice legate de autostrada care trece prin Arad stăm chiar prea bine. Nu mai departe de săptămâna trecută, preşedintele Traian Băsescu a descins pe această autostradă pentru a critica dur modul în care este „administrată” lucrarea de Guvernul Ponta. A urmat apoi o nebunie a declaraţiilor naţionale şi locale venite din toate părţile.
CITESTE SI:
Liber la viteza pe autostrada Timisoara- Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!