Autostrăzile Arad-Timişoara, Arad-Nădlac şi centura în regim de autostradă a municipiului sunt date în folosinţă de ani de zile. Dar, potrivit unui document al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, pe drumurile enumerate mai sus se circulă ilegal. Digi24.com a intrat în posesia documentului respectiv adresat directorului general al CNADNR, iar acolo se specifică faptul că recepţia finală a lucrărilor nu a fost realizată. Pe lista respectivă se află şi două dintre autostrăzile noastre, respectiv Arad-Timişoara şi centura ocolitoare în regim de autostradă.
Pe Arad-Timişoara lucrările au fost finalizate în august 2013, iar pe centură în octombrie 2012. Pe ambele şosele au fost nenumărate probleme de ordin tehnic, mii de metri pătraţi de asfalt fiind refăcuţi. Mai mult, pe Arad-Timişoara a fost decapată şi reasfaltată o bandă întreagă. Garanţiile pentru cele două lucrări au expirat la doi ani de la finalizare, dar CNADNR nu a făcut recepţia finală nici măcar acum. Asta chiar dacă cei de la Drumuri erau obligaţi să facă recepţia respectivă în momentul în care garanţia a expirat.
Cauzele
Care este cauza pentru care nu au fost realizate acele recepţii? La unele dintre obiective se specifică acest lucru, la altele nu. De exemplu, pentru autostrada Arad-Timişoara nu se specifică motivul pentru care nu s-a făcut recepţia finală. În schimb, pentru centură se specifică faptul că au fost întâmpinate „probleme contractuale referitoare la donarea terenurilor şi a celor două imobile relocate”, aici fiind vorba despre sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Arad. Iar problema cea mare de abia acum urmează: potrivit legii, un drum pentru care nu a fost făcută recepţia finală nu poate fi dat circulaţiei. Aşadar, pe cele două autostrăzi menţionate mai sus circulaţia ar trebui să fie interzisă. Dar la noi totul e posibil. Aşa că şoferii sunt lăsaţi să circule liniştit, chiar dacă acest lucru este împotriva legii.
Şi pe Arad-Oradea
Situaţia aceasta nu este întâlnită, însă, numai pe autostrăzi. Potrivit documentului CNADNR, aceeaşi problemă apare şi pe DN 79, cel care face legătura între Arad şi Oradea. Acest drum a fost modernizat timp de ani de zile, apărând probleme după probleme. Într-un final, constructorul a reuşit să identifice soluţia pentru ca asfaltul să reziste traficului, iar modernizarea drumului a intrat în linie dreaptă. Lucrarea a fost finalizată, perioada de garanţie a trecut, iar recepţia finală nu a fost făcută nici acum. La fel ca autostrăzile, nici acest drum nu ar trebui dat circulaţiei.
E bine pe Arad-Nădlac
Din fericire, situaţia este diferită pe autostrada Arad-Nădlac. Adică şoseaua nu este în ilegalitate. Şi asta pentru că lucrarea se află încă în perioada de garanţie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!