ARAD. Asocierea Astaldi – Max Bögl, care a câştigat licitaţia pentru realizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, tace şi face. Nimeni nu a părut să îi creadă pe constructori că vor finaliza lucrarea în numai un an de zile, însă firmele respective vor să îi contrazică. După ce, în primăvară, constructorii anunţau că, deşi contractul lor spune că trebuie să finalizeze autostrada până în ianuarie 2015, vor să termine lucrarea până în toamna lui 2014, aceştia au pus osul la muncă.
„Am finalizat lucrările la terasamente, am terminat două straturi de asfalt, iar un procent de 20 la sută din stratul de uzură, ultimul strat, a fost finalizat deja. După cum am anunţat, vrem să terminăm autostrada înainte de finele anului. Şi asta pentru că, pe timp de iarnă, nu ştim ce se poate lucra, cât se poate lucra. Aşa că vom încerca să terminăm treaba până începe iarna”, a anunţat Adrian Adler, directorul de şantier al asocierii Astaldi – Max Bögl.
Un ochi râde…
În ceea ce priveşte modul în care finalizarea autostrăzii va influenţa Nădlacul, oraşul de frontieră pe lângă care va trece şoseaua, părerile sunt şi pro, şi contra. „Construcţia autostrăzii este un lucru bun pentru că va reduce traficul din oraş. TIR-urile fac zgomot şi crează trepidaţii”, a spus un locuitor al Nădlacului. Primarul Vasile Ciceac a vorbit despre avantajele şi dezavantajele create de autostradă.
„Construirea acestei porţiuni de autostradă este benefică pentru Nădlac pentru că va decongestiona traficul. Avem 2.400 de TIR-uri care tranzitează oraşul în fiecare zi. Un alt avantaj este drumul de legătură DN 7, zona Nădlac – autostradă. Zona de aici se va dezvolta. Din păcate, există şi dezavantaje. Unul dintre ele se referă la faptul că autostrada ocoleşte puţin Nădlacul şi vom avea de suferit din punct de vedere economic. Mulţi agenţi economici care prestează diferite servicii vor dispărea de pe piaţă pentru că nu vor avea cui să mai presteze servicii. În acest sens, trebuie să venim în completare cu crearea de noi locuri de muncă”, a spus Ciceac.
Aşteptare pe lotul 2
Chiar dacă lotul 1 al autostrăzii Nădlac-Arad va fi finalizat înainte de termen, cum anticipează constructorul, acesta va rămâne, în continuare, inaccesibil. Şi asta pentru că cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu au stabilit câştigătorul licitaţiei pentru finalizarea lotului 2 al autostrăzii. Aşa că, probabil, vom avea un segment de autostradă care va începe în câmp şi se va termina în câmp. Iar o parte din vină aparţine şi vecinilor maghiari care, deşi s-au bătut cu pumnul în piept când a venit vorba despre infrastructură, nu au reuşit să finalizeze autostrada frontieră-Mako. Iar termenul pentru finalizarea acestei lucrări este sfârşitul anului 2015.
Citiți principiile noastre de moderare aici!