ARAD. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara anunţă că a fost finalizată licitaţia pentru finalizarea pasajului peste calea ferată din Micălaca. În urma procedurii de atribuire a contractului „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad – București”, ofertantul desemnat câștigător este Spic Internazionale SRL. Suma care va fi încasată de această firmă pentru lucrările care au mai rămas de executat la pasaj este de peste 31,1 milioane de lei, la care se adaugă TVA. În urma licitaţiei, preţul a scăzut cu 2,4 milioane de lei faţă de estimările celor de la DRDP Timişoara, care anunţau că valoarea maximă a lucrării este de 33,5 milioane de lei, fără TVA.
„Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire, dacă este cazul”, anunţă DRDP Timişoara.
Aşadar, avem o firmă câştigătoare, dar nu putem spune că acest contract va fi bătut în cuie. Pentru că cealaltă firmă care a participat la licitaţie, respectiv Tirrena Scavi, ar putea contesta rezultatul, ceea ce ar însemna noi amânări, timp pierdut şi, posibil, chiar anularea licitaţiei.
În cazul în care, totuşi, cei de la Spic Internazionale vor semna contractul, apare un mare semn de întrebare referitor la capacitatea firmei de a realiza lucrarea. Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, această societate a luat fiinţă, în România, în anul 2020. Pe perioada acestui an, numărul de angajaţi a fost 0 (zero), cifra de afaceri a fost 0 (zero), firma „reuşind” doar să acumuleze datorii de peste 65.000 de lei. În aceste condiţii, societatea care are sediul în Timişoara a reuşit să prindă o lucrare de peste 31 de milioane de lei, o lucrare de o importanţă crucială pentru municipiul Arad şi pentru locuitorii din oraşul de pe Mureş, care aşteaptă de 11 ani realizarea pasajului din Micălaca.
Mai bine de o decadă
Pasajul denivelat peste calea ferată din Micălaca are un trecut zbuciumat. În urmă cu zece ani, autorităţile anunţau demararea lucrărilor la cele două pasaje peste calea ferată de pe centura Aradului, cel de la CET şi cel din Micălaca. Ulterior, deşi lucrările au început, obiectivele au fost lăsate fără finanţare. Ani şi ani de zile, statul a ignorat cele două lucrări începute deja în Arad. Apoi, au fost lansate alte licitaţii pentru cele două pasaje, iar cel de la CET chiar a fost finalizat. Nu aceeaşi soartă a avut-o, însă, pasajul din Micălaca.
Deşi firma care a câştigat ultima licitaţie părea hotărâtă să ducă lucrarea la bun sfârşit, deşi au fost realizate evaluări ale lucrărilor efectuate deja, birocraţia a stat din nou în faţa lucrărilor. Firma avea nevoie de diferite suprafeţe de teren pentru a reloca reţelele de utilităţi, terenuri aflate în proprietatea persoanelor fizice. Mai bine de un an de zile, autorităţile nu au identificat nicio soluţie pentru a scoate acele terenuri din circuitul civil. Sau, poate, nu s-a vrut identificarea vreunei soluţii. Ulterior, Primăria Arad a reuşit să exproprieze suprafeţele necesare, anunţând că CNAIR are cale liberă pentru a finaliza pasajul.
Trimite articolul
XReincepe povestea cu cocosul rosu.
Ce sa intelegem de aici ?
SPIC INTERNAZIONALE SRL – presupun ca asta este denumirea corecta si completa. Filiala a SPIC Italia, constructor de infrastructura.
Problema este ca filiala romaneasca a fost infiintata in 2020, a incheiat anul cu 0 activitate si 0 angajati. Nu inteleg ce urmarim prin conditiile de participare daca permit unor astfel de filiale sa intre in licitatie.
-
E filiala de firma italiana, e ok si daca firma mama are activitate
-
nu e ok deloc e iar mafie si amatorism pe fata coruptie crasa…cine e in puscarie pt situatia de acum?nimeni?inseamna ca sunt manjiti toti politic justitie etc
-
e ok, stai linistit. problema nu e asta, si intrebarea e oare s-au rezolvat problemele cu relocarea firelor de medie si joasa tensiune, cu exproprierile? pentru ca, da ca nu s-a rezolvat nimic, atunci semnarea contractului e inutila, si aceasta firma va cere rezilierea contractului. de vina e statul impreuna cu Enel ul. Putea fi gata de cand era Confort Timisoara constructor, dar repet probleme sunt altele.
-
bai daca esti prostovan arunca te in mures cu un pietroi de gat…cine a facu studiul de fezabilitate idiotel?
-
-
-
-
Mai bine decat Tehnomodus sau Silcontrans sau alte firme care vor fura bani…
DUAMNE AJUTA!
-
Doar Firea e duamnă…
“Avem constructor pe pasajul din Micălaca”? Pai, dati-l jos de acolo, sa nu pateasca ceva!
In Micalaca, acolo unde indica fotografiile atasate articolului,, nu se vede nici un constructor PE pasaj, intrucat NU EXISTA, INCA, un pasaj.
Oare voiati, domnule Alin Gherasim, sa scrieti ca “Avem constructor PENTRU pasajul din Micălaca”?
In 49 de ani va fii gata ,asteptam acum luni si luni de contestatii,birocratie,si schimbari de preturi de materiale etc. specific doar in ROMANIA.
MINCIUNI!
Nu se poate face nimic acolo cata vreme stau cablurile de inalta tensiune in digaonala podului!
Ceva e putred aici!
Deja a durat mai mult decat constructia piramidelor
Poate într-o Zi se, termină și rușinea asta așa ca și Stadionul la care și în Ziua de azi de mai doctoreaza
De când s-a început lucrarea o echipa cu 2 lopeți și o roaba terminau “pasajul”
Probabil ca merge asa greu fiindca-i stabilit greșit amplasamentul ( trebuia la Glogovat în fostul combinat comic), e făcut prost proiectul și nu are finanțare corespunzătoare.
Despre constructorii de pana acum …numai gânduri bune👹 iar proiectanții ar trebui zidiți intr-o fundație de pilon, sa nu mai poată face asa aberații.
Va fi cu 4 benzi ca la Oradea, nu?
-
cu 6 benzi ca la comlaus
Direcția de drumuri cu armata de drumari și specialiștî nu mai construiește drumuri ca pe vremuri ci organizează licitații. Ba nu mai executa nici receptia lucrariilor ci tot prin intermediari.Extraordinar cum a evoluat lumea.Intradevar a eșuat statul.
Eu nu cred pana nu-l vad gata…. Povesti cu zane au mai gost…
N-au dat unda verde deținătorii carburanților, motorina și benzina trebuie consumată
Văăăăăăă rugăm………….tehnodomus, și va fi gata in 49 de ani, nu înțeleg dece vă grăbiți așa.