După cum a spus chiar preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, greu de crezut, dar acest lucru se întâmplă: a fost semnat contractul pentru modernizarea drumului judeţean Arad-Şiria-Pâncota, un drum atât de circulat şi atât de contestat, încât starea lui a devenit laitmotivul infrastructurii judeţene.
„Au trecut 1.304 zile de la depunerea documentaţiei prin care Consiliul Judeţean Arad a câştigat 63 de milioane de lei, fonduri europene, pentru modernizarea acestui drum şi până la semnarea lui. Zile pierdute inutil din cauza birocraţiei pe care o avem noi în România. Chiar dacă Uniunea Europeană ne-a alocat aceşti bani şi ne puteam bucura deja de această investiţie, din cauza unor instituţii am ajuns să pierdem ani de zile până în acest moment”, şi-a început pledoaria Iustin Cionca, în cadrul unei conferinţe de presă „eveniment”, am spune noi, ţinând cont de subiect.
Ulterior, Cionca a făcut un scurt calendar al telenovelei acestui drum, din 2016 şi până în prezent. „Cererea de finanţare a fost depusă la ADR Vest în data de 14 noiembrie 2016. În 25 mai 2017 am semnat contractul de finanţare. Din acel moment, aveam banii la dispoziţie şi puteam demara proiectarea şi execuţia lucrărilor. A fost elaborat proiectul tehnic, iar în 26 iunie 2018 am depus documentaţia tehnică la ADR Vest, pentru verificare. După o lună a fost gata şi această verificare. În 20 septembrie 2018 am avut documentaţia depusă pentru licitaţie. Dar ANAP ţine pe loc licitaţia până în 2 septembrie 2019. Ulterior, am lansat licitaţia care a fost contestată de mai multe ori, inclusiv în instanţă”, a precizat Cionca. Acesta a mai adăugat că CJA a depus trei drumuri pentru finanţare la ADR Vest, respecitv Arad-Şiria-Pâncota, Pâncota-Buteni şi Sânpetru German-limită de judeţ Timiş. „Pe celelalte drumuri se lucrează, proiectele fiind destul de avansate”, a completat preşedintele CJA.
La risc
După cum am anunţat într-un material încă de săptămâna trecută, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dat dreptate Consiliului Judeţean şi a respins contestaţia clujenilor de la firma Diferit. Numai că reprezentanţii respectivei societăţi aveau dreptul să atace decizia CNSC în instanţă. Lucru care încă este valabil. Practic, contractul de astăzi a fost semnat la risc, putând fi anulat în secunda în care clujenii ar decide să se adreseze judecătorilor. „Noi semnăm contract cu firma câştigătoare, dar firma care a pierdut la CNSC poate să acţioneze în instanţă decizia. Sper să nu o facă. Noi avem un termen limită până la care să cheltuim aceşti bani europeni, nu ne permitem să mai întârziem”, a declarat Iustin Cionca. În ceea ce priveşte firma câştigătoare, aceasta este Sylc Con Trans. „Licitaţia a fost câştigată de o companie locală, care are în derulare mai multe lucrări în Arad, inclusiv drumul judeţean Bârsa-Moneasa-limită de judeţ Bihor. Îmi doresc ca acum să încheiem cât mai repede partea de transfer de amplasamente către firma câştigătoare, apoi să obţinem avize de la Poliţie şi, în final, să începem lucrarea. Este cel mai important drum al judeţului nostru. Îi rog pe administratorii societăţii să aloce forţă de muncă suficientă pentru desfăşurarea în bune condiţii a acestei lucrări”, a completat preşedintele CJA.
Proiectul zero
Despre această investiţie a vorbit şi Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele CJA, cel care are în subordine drumurile judeţene. „Acesta a fost proiectul zero al Consiliului Judeţean, cel mai important drum al judeţului. Este vorba despre un tronson de 30 de kilometri, a cărei modernizare costă 63 de milioane de lei, din fonduri europene nerambursabile. Va fi o lucrare totală. Se va interveni la fundaţia drumului, la scurgere, şanţuri, podeţe, acostamente, inclusiv staţii pentru mijloace de transport în comun vor fi construite, dar şi parcări. Semnarea acestui contract face parte din strategia pe care am pus-o la punct pentru acest mandat, respectiv modernizarea a 300 de kilometri de drumuri judeţene. 26 de tronsoane au fost sau sunt în lucru. Acolo am avut noroc acolo, nu au fost contestaţii”, a spus Bîlcea.
Un an şi jumătate?
Vicepreşedintele CJA a mai anunţat faptul că graficul lucrărilor va fi stabilit în săptămânile viitoare, luându-se în calcul inclusiv închiderea unor tronsoane ale drumului Arad-Şiria-Pâncota. Bogdan Faur, reprezentantul Sylc Con Trans, a anunţat că „din punctul nostru de vedere, considerăm că lucrarea poate fi abordată în cel mai scurt timp, mai ales dacă reuşim să închidem porţiuni din drum pentru a urgența execuţia. Perioada de finalizare a lucrării se va reduce considerabil. Tehnic, lucrarea poate fi făcută în 24 de luni, chiar dacă acest contract a fost semnat pe trei ani. Noi vrem să înjumătăţim perioada, vrem să finalizăm lucrarea într-un an şi jumătate, dar cu anumite condiţii: să primim fondurile la timp şi să se închidă anumite tronsoane. Suntem pregătiţi şi mobilizaţi să dăm bătaie în cel mai scurt timp”.
Trimite articolul
XUn lucru normal, care trebuia făcut de multă vreme, a devenit minune ????serios?!?!?!?!? pentru noi NU, poate pentru bâlciu , cioncu, cadar și alți KAKA de la c.j.
Nu mai cred !
Asta e promisiune de campanie electorala ! Si, ca de obicei, in campanii se lanseaza o gramada de ineptii !
Va zbura PORCUL pina se face ARAD – SIRIA !
Doamne ajuta
Va doresc success
daca il face ca si drumul maderat pancota o sa tina mult………(nici nu l-au terminat de asfaltat bine si l-au decopertat deja)sunteti cei mai tari
Daca Syl Con Trans nu se misca fabulos de bine, daca le trece prin cap sa blocheze tronsoane de drum, atunci lucrarea aceasta va fi cantecul de lebada a PNL Arad! Poate si a Syl Con Trans!
Grija mare si intelepciune maxima!
Sa va dea Dumnezeu sanatate
Bravo CJ Arad, bravo Cionca, Bilcea, Cadar
Sergiu Bîlcea merita la primarie!
-
Ai dreptate,însă ca portar.
-
e prea mult pentru el, la curățenie
-
Felicitări și putere de muncă pe mai departe✌🏻