ARAD. Doi ani de zile. Atât a durat de la semnarea contractului de finanţare cu fonduri europene a modernizării drumului judeţean dintre Sânmartin şi Socodor şi momentul în care contractul de realizare a lucrărilor a fost semnat. Doi ani de zile s-au pierdut prin contestaţii şi procese, doi ani în care drumul trebuia să fie deja gata. „Este inadmisibil cât timp se pierde din cauza legislației. Au trecut 695 de zile de la semnarea contractului de finanțare, respectiv 513 zile de la deschiderea ofertelor pană la semnarea contractului de execuție. Au fost mai multe contestații, în primul rând la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, pe urmă s-au făcut două contestații la Curtea de Apel Timișoara, inclusiv împotriva soluției date de CNSC. O să insist pe schimbarea legislației pentru că banii europeni trebuie să ajungă cât mai repede în proiectele pe care noi, executivul, le pregătim, astfel încât arădenii să poată beneficia de aceste investiții, nu să stăm cu banii în cont din cauza unei proceduri care este reglementată prost. Menționez faptul că județul Arad a câștigat, pentru modernizarea drumurilor județene transfrontaliere, întreaga sumă alocată pentru opt județe de graniță, prin programul România-Ungaria: Arad, Timiș, Satu Mare, Bihor, Csongrád, Békés, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg. Este vorba de 13,89 milioane de euro”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, miercuri, când, în sfârşit, s-a semnat contractul pentru modernizarea drumului dintre Sânmartin şi Socodor.
Proiectul, care are o lungime de aproximativ 12 kilometri, va costa 15,4 milioane de lei, mare parte fiind fonduri europene nerambursabile. Drumul ar urma să fie gata în 15 luni şi să aibă o garanţie de cinci ani de zile. „Acest tronson face parte din strategia de dezvoltare a rețelei de drumuri județene transfrontaliere. Prin programul transfrontalier INTERREG modernizăm drumurile pe relația Curtici (inclusiv centura de est a orașului)-Macea-Sânmartin-Socodor-Nădab. Țintele principale ale acestor investiții sunt asigurarea unui trafic mai fluent și mai sigur, mobilitatea forței de muncă, dezvoltarea mediului economic și, nu în ultimul rând, diminuarea traficului greu din Curtici și, parțial, din Chișineu-Criș, pentru tranzitul pe relația Vărșand-Socodor-Arad. Este o lucrare grea, deoarece acest tronson nu a fost niciodată modernizat, dar sunt convins că vom avea un drum bun, în conformitate cu cerințele actuale și că va fi finalizat la timp”, a spus şi Răzvan Cadar, vicepreședintele CJA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!