ARAD. Podul peste Crişul Alb, aflat la intrarea în comuna Şicula dinspre Seleuş, trebuie reabilitat. Cum bani pentru un pod nou nu există, s-a decis, în urma unor expertize tehnice, efectuarea unor lucrări de reparaţii la actualul pod. O firmă specializată a întocmit documentația tehnico-economică, faza Documentație de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (D.A.L.I.), pentru obiectivul de investiție „Pod peste râul Crișul Alb, în localitatea Șicula, pe DJ 709 km 45+150 în Județul Arad”. În cadrul acestei documentaţii se specifică faptul că există patru scenarii de lucru: lucrări de consolidare a infrastructurilor și înlocuirea suprastructurii; lucrări de consolidare a infrastructurilor și lucrări locale de consolidare a suprastructurii; lucrări de consolidare a infrastructurilor și lucrări de consolidare generale ale suprastructurii; demolarea integrală a podului existent și realizarea unui pod nou. În final, a fost aleasă prima variantă.
Ce presupun lucrările?
În acest DALI se vorbeşte şi despre ce înseamnă refacerea podului. Potrivit celor care au întocmit expertiza, în primă fază va fi necesară închiderea circulației și devierea pe rute ocolitoare, după care urmează desfacerea căii de pe pod. Ulterior, se va lucra la consolidarea infrastructurii și refacerea aripilor. Odată cu realizarea aripilor se va face și consolidarea culeelor prin realizarea unei grinzi de beton armat la nivelul inferior al elevației, practic o grindă care se va încastra în radierele de la aripi. Peste această grindă se va realiza o cămășuire din beton armat. Se va face şi înlocuirea aparatelor de reazem existente cu unele din neopren – prin ridicarea suprastructurii cu prese hidraulice și amenajarea unor cuzineți corespunzători. Se va mai lucra la consolidarea suprastructurii, astfel încât podul să asigure susținerii unui singur vehicul cu masa totală maximă de 20 tone.
„La momentul realizărilor lucrărilor se recomandă inspectarea tuturor îmbinărilor dintre elemente, dar și a elementelor care nu sunt ușor accesibile, iar acolo unde sunt observate defecte precum reducerea secțiunii datorită coroziunii elementelor, fisuri în dreptul niturilor sau alte defecte specifice acestor tipuri de elemente, se recomandă înlocuirea elementelor și/sau refacerea îmbinărilor”, propun cei care au întocmit documentaţiile.
Totodată, vor fi refăcute şi trotuarele aflate pe cele două margini laterale ale podului şi vor fi înlocuite şi parapetele. Practic, va fi vorba de un pod complet nou, pe o structură veche. Potrivit primelor estimări, lucrările ar urma să coste în jur de şase milioane de lei.
Un pod depăşit
În luna ianuarie a acestui an, eroziunea apelor Crişului Alb a dus la prăbuşirea unei protecţii din zidărie, aflată la baza podului. Podul de la Şicula are perioada de viaţă depăşită, acesta fiind motivul pentru care a fost făcută o expertiză tehnică generală, pentru a vedea care este soluţia pentru menţinerea lui în funcţiune. Răzvan Ciubotariu, directorul Direcţie Tehnice din cadrul Consiliului Judeţean Arad, spunea, în luna februarie.
„Din cauza eroziunii apelor, s-a prăbuşit o protecţie din zidărie de piatră. Ţinând cont de această situaţie, a fost convocat Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă şi s-a decis restricţionarea accesului pe pod a vehiculelor mai grele de 20 de tone. Consiliul Judeţean va iniţia realizarea unei expertize autorizate a întregului pod. În funcţie de rezultate, vom stabili ce măsuri vor fi necesare acolo”.
Expertiza a fost făcută, acum urmează restul documentaţiilor necesare pentru demararea licitaţiei pentru reabilitarea podului.
Trimite articolul
XPodul îl repar eu și îl fac și mai ieftin !! In 3 luni e gata poți să treci cu tiruri pe el!! Am vrut să-l repar și anul trecut dar nu mau lăsat mafioții. cu respect maestrul nelu
Firmele de *casa* liberace din Arad se baga la orden la asemenea lucrari si umfla artificial costurile la valori de speriat! Spaga care se da inainte de lucrare este foarte mare la poduri, d-aia primarii se baga la greu! Si tot d-aia d-le Nelu Sicula, d-ta nu o sa ai acces la lucrarea asta niciodata!
-
Corect ! Eu in 3 luni îl făceam tot de la început până la sfârșit. Asta e. Din păcate nu sunt și nu am fost membru de partid și nu am intrare la toate lucrările. Sănătate multa.
Cu respect, maestrul Nelu
Nelu Și Nicu Construct-
Nelule, sa zici mersi ca nu ti-au inchios firma. banui ca oricum ai avut parte de controale… In arad doar daca faci politica sau esti pocait poti face ceva…
-
În ritmul ăsta nu v-a fi reabilitat ci v-a fi nevoie să faceți unul nou și asta pentru că ani de zile ați dormit în loc să îl întrețineți.
Se drege busuiocul. Pod nou, de la zero, deoarece circula in tot judetul TIR-uri de 40 de tone. Altfel, bani aruncati de pomana.
Degeaba îl consolidează și nu pune camere de supraveghere ca tirurile care dau mită la cja tot trece ca și când au pus semne de circulație și tot au trecut tiruri încărcate cu nisip ale au numai 20 tone sau 40
Cine face pariu cu mine ca firma care se va “ocupa” este Tehnodomus?
Lucrarea va fi gata atunci cand o vor termina altii,la fel cum s-a intamplat cu mai toate lucrarile lor…