Gândite pentru ei, dar transformate peste noapte în reale provocări pe viaţă şi pe moarte. Din fraza de mai sus nu ai spune, nici în ruptul capului, că este vorba de câteva treceri de pietoni din municipiul Arad, devenite un veritabil pericol public pentru cei pentru care au fost create. Mai mulţi cititori ne-au semnalat acest fapt: numeroase treceri pentru pietoni din oraşul nostru sunt un real pericol pentru cei care le traversează, fie pentru că sunt prost amplasate, fie pentru că sunt ascunse de tufişurile crescute peste măsură, fie pentru că sistematizarea circulaţiei nu ţine locul prudenţei şi bunului simţ.
Semnalări de la cititori
De departe, una dintre cele mai periculoase treceri de pietoni, după spusele cititorilor, este trecerea din sensul giratoriu din zona Intim (lângă fântâna arteziană), mai ales când nu sunt toaletate tufişurile din sens, vizibilitatea fiind în acele momente aproape de zero. “De obicei, stai secunde bune să te asiguri că poţi traversa ca să ajungi la un moment dat să alergi pe trecere ca să nu fi lovit”, spune D.D. din Arad. O altă trecere de pietoni periculoasă este cea din zona UTA, la intersecţia străzilor Francisc Neumann cu Calea Aurel Vlaicu (lângă stadionul UTA). Pietonii care traversează pe culoarea verde a semaforului dinspre Calea Victoriei spre stadionul UTA, după ce trec de linile de tramvai nu mai pot înainta, deşi la semafor e tot verde.”Când ajungi la ultima parte a trecerii, vin maşinile de pe Calea Victoriei în trombă şi trebuie să aştepţi să treacă toate până când semaforul devine de culoare roşie. Atunci te pui şi treci, ilegal, în fugă, până nu vin maşinile de pe Aurel Vlaicu. Ilegal, dar mai sănătos “, a declarat un alt cititor al ziarului. Iar acesta sunt doar două din trecerile de pietoni cu probleme.
Cele mai multe accidente
Cele mai periculoase treceri sunt, conform poliţiştilor: trecerea de pe Bulevardul Ştefan Augustin Doinaş colţ cu strada Andrei Mureşanu (fosta Şcoală Generală nr. 4), trecerea de pe Bulevardul Iuliu Maniu colţ cu strada Ioan Alexandru (lângă Grupul Şcolar Iuliu Maniu) şi cele două treceri de pe Calea Victoriei, prima de la Spitalul Judeţean Arad şi cealaltă lângă SIF Banat.
“Pe aceste treceri de pietoni au avut loc cele mai multe accidente. Desigur aceste treceri sunt prevăzute cu semne de circulaţie, dar mulţi şoferi le ignoră. Singura comisie care poate să intervină în astfel de cazuri ca să facă modificări este Comisia de Sistematizare a Circulaţiei în Municipiul Arad, în cadrul căreia avem şi noi un reprezentant”, a declarat Camelia Tuduce, purtător de cuvânt al IPJ Arad.
Atenţie sporită
Nici poziţia Primăriei Arad, administratorul oraşului, nu diferă cu mult de cea a IPJ. “La toate aceste treceri pentru pietoni există marcaje de atenţionare. Secvenţele de semafor sunt gândite de către Comisia de Sistematizare a Circulaţiei în Municipiul Arad. Toţi participanţii la trafic trebuie să respecte codul rutier. Pietonii au obligaţia de a se asigura înainte de a traversa o trecere pentru pietoni, la fel cum şoferii au obligaţia de a circula cu prudenţă în zona marcajelor pietonale”, a declarat Corina Drăghici, purtător de cuvânt al primăriei Municipiului Arad.
Tragediile
Dincolo de declaraţii oficiale, marcaje şi prudenţă, trecerile de pietoni enumerate fac viaţa un iad atât şoferilor, cât mai ales celor pentru care au fost create. Tragediile sunt, se pare, singurele care îi mişcă pe arădeni: de la oficiali, la oameni simpli şi instituţii. Cazul şoferului de TIR care a călcat pe trecerea de pietoni o tănără în sensul giratoriu din Micălaca e o imagine proaspătă în mintea tuturor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!