Şi cum în fiecare an această zi are o tematică specială, anul acesta ţinta lor au fost produsele bancare.
Fără prea multe reclamaţii
La nivelul Aradului în anul 2011 şi 2012 arădenii nu au făcut prea multe plângeri la adresa băncilor. Mulţumiţi sau nu, doar 55 de reclamaţii în tot anul trecut din care 30 au fost neîntemeiate iar în primele trei luni din 2012 au fost înregistrate 10 din care 2 au fost întemeiate. E vorba de plângerea unui client al unei bănci din Chişineu Criş care s-a trezit cu rate restante deşi a plătit lunar şi una la adresa unei bănci din municipiu care a refuzat să schimbe la cursul valutar bancnote uzate. În ambele cazuri băncile au fost sancţionate. În schimb la controalele pe care inspectorii le-au făcut băncilor, din cele 8 controlate toate au fost sancţionate. „Una din cele mai întâlnite abateri a fost lipsa informaţiilor legate de listele cu dobânzile şi comisioanelor aplicate. Nu erau afişate în locuri vizibile în aşa fel încât clienţii să le poată vedea” a detailat Lorena Barbă, comisar şef la Protecţia Consumatorului Arad. Ceea ce e important în relaţia cu banca este ca cel care ia un credit să nu semneze înainte de a citi cu atenţie contractul iar banca este obligată să precizeze toate detaliile legate de respectivul contract.
Citiți principiile noastre de moderare aici!