Arad. O investiţie ce poate reduce timpii de aşteptare a camioanelor la frontiera cu Ungaria a fost realizată în Vama Nădlac II, cel mai tranzitat punct de trecere spre Spaţiul Schengen. Aici, camioanele aşteaptă în coloane aproape în fiecare zi, uneori chiar şi 10 – 12 ore.
Este vorba de un sistem de preselectare a traficului de mărfuri, realizat de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, care este în probe de funcţionare în următoarea perioadă.
Sistemul a costat aproximativ 100.000 de euro şi cuprinde echipamente ce permit mărirea capacităţii de control şi procesare a vehiculelor de transport marfă şi, implicit, diminuarea timpilor de aşteptare pe sensul de ieşire din ţară.
Banda suplimentară dedicată camioanelor cu capacitate de peste 7,5 tone are senzori de monitorizare a greutăţii vehiculelor, camere video de identificare pe baza numerelor de înmatriculare, echipamente IT de procesare a datelor obţinute de la senzori şi camere, semafoare şi panouri electronice cu mesaje variabile. Sistemul poate să identifice TIR-urile care au deja introduse în sistemul de date informaţii precum greutatea transportului, astfel că aceste vehicule nu vor mai trebui să aştepte pentru acces pe pistele cu instalaţii de cântărire.
Reprezentaţii DRDP spun că noul sistem va permite şi evitarea accidentelor care pot fi provocate din cauză că TIR-urile ocupă în mod constant banda de urgenţă a autostrăzii pentru a aştepta controalele de la frontieră.
Conform sursei citate, în PTF Nădlac II este în derulare şi un proiect de extindere a zonelor cu copertine modulare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!