Cardul privat de sanatate sustinut de sistemul informatic ICMed constituie un instrument care faciliteaza, in primul rand interactiunea dintre medic si pacient, fapt care sporeste calitatea si eficienta serviciilor medicale.
Cum functioneaza sistemul?
Fiecare pacient are o fisa electronica personala in sistem, fisa care contine istoricul sau medical complet si care poate fi completata in timp real de medicii sai dar si de catre posesorul sau. Chiar daca atat medicul cat si pacientul au acces la completarea informatiilor, fiecare are un spatiu destinat special. Astfel, un pacient nu poate completa date , cum ar fi diagnostice sau sa-si prescrie singur tratamente. El are insa posibilitatea sa completeze un chestionar detaliat privind antecedente medicale dar si de evaluare a starii de sanatate, poate indica alergii, datele apartinatorilor, poate trimite mesaje medicilor si poate incarca in fisa sa documente medicale in format electronic.
Aceasta facilitate pusa la dispozitie de sistemul ICMed scuteste pacientul de vizitele la medic de fiecare data cand simte ca ceva este in neregula din punct de vedere al starii sale sale de sanatate. El completeaza observatiile sale in fisa sa electronica, medicul din sistem, care il trateaza, vede informatiile inregistrate de pacient, iar, in functie de toate celelalte detalii medicale ale pacientului, poate lua decizia corecta, chemandu-l pe pacient la cabinet pentru o consultatie amanuntita, trimitandu-l la urgente sau recomandandu-i sa solicite sfatul unui medic de o alta specialitate.
Toate aceste actiuni se pot realiza de la orice calculator care beneficiaza de o conexiune la internet. Sistemul este online si este securizat la cel mai inalt nivel, fiecare utilizator avand garantata confidentialitatea informatiilor pe care le transmit. Accesul in sistem se face doar dupa autentificarea realizata printr-un nume de utilizator si o parola, astefel incat accesul este permis doar persoanelor autorizate.
In ceea ce priveste medicul utilizator al sistemului, acesta are la dispozitie un instrument complet cu ajutorul caruia poate emite automat si personalizat toate actele medicale, cum ar fi retete compensate sau scrisori medicale, poate inregistra amanuntit toate detaliile consultatiei), poate vizualiza rezultate de laborator si imagini radiologice, dar in acelasi timp isi poate deconta activitatea la Casa de Asigurari, poate efectua statistici si poate avea evidenta contabila – toate acestea intr-un singur sistem eficient.
Sistemul informatic ICMed este functional la nivel national din 2007. Cei aproape 3 milioane de pacienti din retea beneficiaza de o retea de 1000 de medici, care au ales sa folosesca sistemul, astfel incat sa poata asigura o eficienta sporita a serviciilor pe care le ofera pacientilor. Din retea fac parte medici de familie, policlinici, unitati de primire urgente, centre de diagnostic si spitale private.
Unde functioneaza cardul de sanatate si sistemul ICMed?
Sistemul isi dovedeste utilitatea atat pentru medici cat si pentru pacienti in toate situatiile legate de activitatea medicala si interactiunea pacient-medic, ca de exemplu in situatiile urmatoare:
-
In unitatea de primire urgente: medicul acceseaza sistemul cu ajutorul cardului pacientului ajuns la urgente, vizualizeaza un rezumat al fisei pacientului, cu informatii critice, inclusiv alergii si date de contact ale apartinatorilor. Printr-un tratament corect, in timp util, pacientul are o sansa in plus la vindecare rapida, o sansa,ce-i poate salva viata!
-
In strainatate: sistemul genereaza instant traducerea datelor medicale si a interfetei de acces la sistem in trei limbi straine: engleza, germana si maghiara, astfel incat pacientul poate face economie de costuri nejustificate generate de lipsa informatiei in strainatate.
-
Acasa: in confortul propriei locuinte, pacientul poate folosi sistemul pentru a comunica cu medicul sau, dar si pentru a avea un jurnal medical si un dosar medical complet, pe care il poate folosi la nevoie. Datele introduse in sistem sunt disponibile 24 de ore din 24 si constituie un bagaj valoros de informatii mai ales in monitorizarea pacientului, de exemplu pentru cazurile in convalescenta sau pentru bolnavii cronici.
Cat costa un astfel de card?
In functie de perioada de valabilitate, cardul costa incepand cu 45 de RON pe an. Un cost mic in comparatie cu economia de timp si cheltuielile nejustificate evitate. Avand in vedere ultimele prevederi legale, consultatiile la medici, facute fara programare in prealabil, se platesc integral de catre pacienti. Costul mediu al unei consultatii este de 50 de lei. Posesorii de carduri insa au posibilitatea sa faca solicitari de programare, direct din sistem, la oricare din medicii din retea, primind ulterior confirmarea. Astfel, chiar si cu costul economisit pentru o consultatie facuta fara programare, costul cardului pe un an intreg este acoperit!
Mai multe informatii despre cardul de sanatate, dar si cateva materiale video interesante se gasesc pe site-ul www.carddesanatate.ro. Intreg sistemul a fost creat de compania Syonic din Timisoara si reprezinta dovada ca din initiativa privata, cu ajutorul inovatiilor tehnice se pot aduce imbunatatiri in sistemul de servicii de sanatate, chiar si in conditiile actuale, dificile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!