ARAD. 11,5 milioane de euro, din care 7,5 milioane reprezintă finanţarea nerambursabilă. Acesta este costul estimat pentru modernizarea liniilor de tramvai, dar şi a staţiilor, de la Podgoria şi până în Micălaca, zona 300. Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest anunţă că a fost semnat contractul de finanţare prin care Primăria Arad va beneficia de fonduri nerambursabile aferente acestui proiect de amploare.
„Investițiile în modernizarea liniilor de tramvai din Arad continuă prin Programul Regional Vest. Locuitorii din cel mai populat cartier al orașului, Micălaca, vor beneficia de linii de tramvai modernizate la standarde europene, ce le vor permite să ajungă mai repede și mai confortabil în zona centrală, precum și la alte puncte de interes din oraș”, au anunţat cei de la ADR.
„Acesta prevede înlocuirea liniei de tramvai pe o lungime de peste doi kilometri, ceea ce va facilita și transportul cu noile tramvaie cumpărate cu fonduri europene, tot prin programele gestionate de ADR Vest. Concret, locuitorii din Micălaca vor ajunge mult mai ușor în centrul orașului, dar și la Universitatea <Aurel Vlaicu>, la Școala gimnazială <Caius Iacob> sau la Parcul Micălaca 300. În prezent, linia de tramvai este veche și denivelată, cu un risc mare de deraiere, ceea ce face ca tramvaiele să circule foarte încet și să nu fie atractive pentru călători”, au anunţat cei de la Agenţia pentru Dezvoltare Regională.
Potrivit contractului de finanţare, lucrările vor trebui finalizate până în luna august a anului 2026.
Tot prin acest proiect, călătorii vor beneficia de confort sporit și în stațiile de tramvai. Nouă dintre acestea vor fi modernizate, prin lărgirea la 1,5 metri și dotarea cu copertine, balustrade, rampe și marcaje tactile.
„În acest fel, vor avea acces facil la transportul public și persoanele cu dizabilități, vârstnicii și părinții cu cărucioare pentru copii”, au mai spus cei de la ADR Vest.
„Un spațiu public bine gândit pentru mobilitate este unul în care oamenii pot folosi diverse mijloace de transport – tramvai, autobuz, mașină, bicicletă, trotinetă etc. – pentru a ajunge acolo unde au nevoie. Prin Programul Regional Vest, ne dorim ca transportul public să devină prima opțiune de deplasare în oraș. Acest lucru ne va ajuta să reducem traficul și poluarea. Ne bucură faptul că autoritățile au răspuns pozitiv la inițiativa noastră, iar în Arad, investițiile în infrastructură se completează foarte bine cu cele în mijloacele de transport. Cu siguranță, la finalul acestor proiecte, transportul public va fi mult mai atractiv pentru arădeni”, a declarat Sorin Maxim, Directorul General al ADR Vest.
Primăria Arad şi-a propus să modernizeze liniile de tramvai şi peste pasajul din zona Sălii Polivalente, spre strada Renaşterii. În acest sens, a fost depus un proiect prin care se încearcă obţinerea finanţării tot prin ADR Vest. În acest moment, proiectul este în analiză la agenţia care implementează proiectele cu finanţare europeană cuprinse în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027.
Trimite articolul
Xputeau si spre Ghioroc sa o faca, oricum asta se va inaugura la viitoarele alegeri, pana atunci ajungem ca oradenii cu o singura linie de tramvai
-
Stai, nu visa…!
Au mai fost o mulțime de “proiecte” care n-au mai văzut lumina soarelui sau care s-au finalizat în decenii.
Iar finanțarea “nerambursabilă”, va devenii cât se poate de “rambursabilă” pe buzunarele arădenilor, datorită minunatelor firme de casă, care o vor face (în cazul în care, în secolul ăsta se vor și apuca de ea – nu ca de cea de la Făt-Frumos).-
Siii dacă se vor face toase Ovi în următorii 2-3 ani??? Și dacă nuuu se vor pierde nici 1 euro și de la bugetul central și cel local se va plăti doar cofinanțarea și cheltuielile neeligibile, ce îmi vei da??. Dacă nuu se vor face eu promit că nuu te mai fac toas!!!
-
O vorbă din popor spunea:
“Și, DACĂ baba avea măcar UN …, era ministru de război!”
Cam ca și tine cu “dacă” -urile tale.
-
-
-
Mare pacat ca linia spre Ghioroc e neglijata in halul asta. Bataie de joc si la adresa aradenilor, a podgorenilor si a potentialului pentru zona asta, din atatea puncte de vedere. Macar de ar exista o asociatie sau grup care sa puna presiune pe cei ce decid, ca altfel, de la ei nici o speranta.
Cand au de gand sa schimbe macazele cu unele functionale. Au spus ca nu sunt bani, ca firma nu le mai produce.
Suntem o societate care produce scuze, explicatii, dar care nu face nimic. De toata jena.
-
Chiar.am fost in micalaca cu linia7-vatmanita s-a coborat de la Fortuna pana la Bila de 6 ori sa faca macazele cu fierul.Deja m-a enervat!chiar nu mai se face automat nici unul sau NU stie ea?-la UTA-biserica,la Tricoul rosu,la Podgoria,la Polivalenta,la Calul balan si sub pod la Bila.
Vrem liniile și macazele de acum 20 de ani înapoi că astea noi sint de tot plînsul . Că așa cum erau mai mergeau