Peste 52 de milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională vor fi alocate pentru a sprijini achiziționarea a 37 de trenuri electrice pentru 13 rute interregionale din România, în urma aprobării acestui proiect de către Comisia Europeană. Anunţul a fost făcut chiar de către reprezentanţii Comisiei, care spun că susţin modernizarea transportului feroviar din ţara noastră. Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a declarat: „Noile rame feroviare vor avea un impact pozitiv asupra întregii rețele de cale ferată din România. Sporirea frecvenței și a confortului călătoriilor, precum și stimularea utilizării trenurilor sunt importante pentru coeziunea teritorială și socială, facilitând accesul tuturor la locuri de muncă și la servicii publice. Acest lucru îmbunătățește sustenabilitatea transporturilor, contribuind astfel la tranziția verde. Politica de coeziune acționează împreună cu autoritățile române pentru a pune în aplicare obiectivele Pactului verde european”.
„Cu o capacitate de minimum 300 de călători pe tren, această investiție va îmbunătăți semnificativ calitatea serviciilor feroviare de pe principalele coridoare feroviare interregionale electrificate care leagă Bucureștiul de centre de activitate regionale precum Arad, Cluj-Napoca, Constanța, Brașov, Timișoara, Iași, Galați, Craiova, Petroșani și Suceava”, se mai arată într-o comunicare a Comisiei Europene.
Prin Arad
În ceea ce priveşte achiziţia viitoarelor trenuri noi, anul trecut, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a semnat un contract cu firma Alstom pentru achiziţia a 20 de rame electrice și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, însă cu posibilitatea de suplimentare a comenzii inițiale, putându-se ajunge la achiziționarea a 37 de trenuri, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. Trenurile Coradia Stream, căci acestea vor fi cumpărate de statul român, cu ajutor financiar european, circulă în acest moment în țări precum Italia, Olanda, Danemarca, Spania sau Germania.
Ramele electrice sunt compuse din câte şase vagoane: două vagoane de capăt, cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare. Acestea asigură 351 locuri pe scaune, dar și o zonă de bar/bistro, zonă pentru călătorii cu dezabilități, zonă destinată distribuirii automate de bilete, precum și sisteme de climatizare și conexiune wi-fi. Viteza maximă de rulare a trenurilor este de 160 km/h, însă, desigur, acestea vor circula cu viteza maximă permisă de starea infrastructurii feroviare din țară. Noile trenuri vor fi folosite pe rutele de legătură între București și principalele centre urbane ale țării, dar și pe rutele de conexiune inter-regională. Printre rutele ce vor fi deservite de noile trenuri se află București Nord-Brașov-Arad, București Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Arad-Timișoara.
Primul, în 2023
În ceea ce priveşte calendarul livrărilor de trenuri noi, acesta prevede că prima ramă va ajunge în România la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024. Valoarea totală a celor 20 de trenuri este de peste 1,3 miliarde de lei fără TVA (în jur de 260 de milioane de euro), însă în cazul în care vor fi achiziționate 37 de trenuri, valoarea contractului va ajunge la peste 3,7 miliarde de lei (în jur de 750 de milioane de euro).
Trimite articolul
XHai sa vedem bani europeni fara capitalizare politica.. nu mai pupam pe nimeni ..
Cat Timp o sa ramana Noi
păi da cumparam de afara ca Sectorul II IVA ce facea si vagoane de calatori atat pt intern cat si pt extern s-a….. privatizat si nu mai face vagoane de calatori………………………
pe o infrastructura praf, management pref
cumparam trenuri
!
Da ceva sine nu ne-au dat?!
Are romania infrastructura pentru aceste trenuri noi ? ca cacaciosul nostru CFR nu a mai facut investitii de nici nu se mai stie de cand , ce au fost pana acum intarzieri de 5-6 ore , cred ca intr un an sau doi vor exista intarzieri de 24 de ore la ce linii are CFR ul