O hotărâre de guvern adoptată luna aceasta aduce, începând de la 1 iulie, schimbări majore prin care se suplimentează în mod semnificativ beneficiile privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor şi în acelaşi timp contribuie în mod real la simplificarea procedurilor administrative în relaţia cu cetăţenii, la reducerea numărului de documente şi a timpului necesar pentru obţinerea beneficiilor.
Potrivit Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS), la sfârșitul lunii mai 2016, în județul Arad erau 4.621 beneficiari de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului. Normele metodologice care stabilesc procedurile de acordare a indemnizaţiei se aplică noilor drepturi ce vor fi solicitate după data de 1 iulie 2016.
Din oficiu
Persoanele aflate în plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea copiilor în vârstă de până la 2 ani beneficiază din oficiu de majorarea cuantumului indemnizaţiei. Aceste persoane NU TREBUIE să depună documente suplimentare întrucât majorarea cuantumului indemnizaţiei lunare se va face automat, pe baza documentelor existente la dosar, începând cu dreptul aferent lunii iulie 2016, plata acestor drepturi urmând să se facă începând cu luna august 2016.
Modificare
Beneficiarii aflaţi în plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea copiilor în vârstă de până la 1 an sau în plata stimulentului de inserţie, precum şi cei aflaţi în concediu fără plată pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani şi care doresc modificarea opţiunii prin prelungirea/ reluarea concediului şi plata indemnizaţiei lunare vor trebui să depună cerere tip şi acte doveditoare privind suspendarea realizării de venituri supuse impozitului, care se transmit prin e-mail, poştă sau se depun la sediul Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Judeţeană, respectiv a muncipiului Bucureşti, care efectuează plata. Pentru aceşti beneficiari, majorarea cuantumului indemnizaţiei aferente se face pe baza documentelor depuse iniţial.
Formularul cererii tip este disponibil pe site-ul ANPIS/Institutia Prefectului jud. Arad/Primarii si la sediului AJPIS ARAD.
Automat
Pentru persoanele aflate în plata stimulentului de inserţie care nu doresc modificarea opţiunii, majorarea cuantumului şi prelungirea perioadei de acordare a stimulentului de inserţie până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani în cazul copilului cu handicap, se va face în mod automat.
Care sunt schimbările?
Schimbările importante privind majorările de cuantum ale beneficiilor se reflectă în faptul că: *limita minimă a indemnizaţiei creşte la 85% din salariul minim brut pe ţară garantat în plată, respectiv 1.063lei (1.250 lei reprezintă salariul minim) faţă de 600 lei, cât este în prezent; *limita maximă a indemnizaţiei este eliminată, aceasta urmând să fie calculată la 85% din veniturile nete realizate; *stimulentul de inserţie se stabileşte la 50% din indemnizaţia minimă, respectiv va creşte de la 500 lei la 532 lei.
Contact
Pentru depunerea cererilor și pentru obținerea unor informații suplimentare, cei interesați se pot adresa AJPIS Arad: strada Horia nr.7, telefon 0257-280157, 0741-134958, fax 0257-281934, e-mail arad_icc@mmanpis.ro. Programul de lucru cu publicul pentru preluarea cererilor este: luni și miercuri, între orele 8.30–18.00; marti, joi și vineri, între orele 8.30–16.00. Mai multe detalii se pot obține de pe site-urile MMFPSPV, ANPIS, Prefecturii și primăriilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!