ARAD. Servicii feroviare, de tramvai sau de autobuz. În căutarea acestor servicii este Compania de Transport Public din Arad. CTP caută, mai exact, o firmă care să realizeze suprastructura liniei de tramvai pe tronsonul Făt Frumos – staţia de tramvai, dar şi pe tronsonul strada Ştefan Cel Mare – Gara Aradul Nou. Pentru contractul de achiziţie publică de lucrări, CTP ar fi dorit să plătească maximum 949.963,54 lei, plus TVA. S-au calculat până şi cheltuielile diverse şi neprevăzute, acestea fiind estimate la nu mai puţin de 41.000 lei (reprezentând 4,31% din valoarea contractului).
Cuantumul garanţiei de participare la licitaţie a fost şi el stabilit la 18.179,2 lei, iar garanţia de bună execuţie la 5% din valoarea contractului.
Compania de transport a stabilit şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească firmele care vor dori să execute lucrarea: de pildă, cifra de afaceri medie globală pe ultimii 3 ani a ofertanţilor participanţi la procedură trebuie să fie de minim 1.817.926 lei. Aceştia vor trebui, totodată, să prezinte lista lucrărilor executate în ultimii 5 ani, din care să rezulte că a executat un contract de lucrări similare, cu o valoare de minim 908.963 lei, însoţită de certificări de bună execuţie. Firmele interesate de oferta CTP vor trebui să dispună de utilajele, instalaţiile şi echipamentele tehnice necesare pentru îndeplinirea contractului, adică de dotările tehnice necesare sudurii şi execuţiei suprastructurii.
În septembrie
Desigur, CTP Arad va opta pentru preţul cel mai scăzut în atribuirea lucrării, firmele interesate să reabiliteze liniile de tramvai spre Gara Aradul Nou şi o mică porţiune în zona Făt Frumos fiind aşteptate să-şi depună ofertele până pe 16 septembrie.
Nu au prins BERD-ul
Dar haideţi să vedem despre ce lucrări este vorba? Cele două investiţii nu au prins, din păcate, investiţia făcută pe primul credit BERD (cazul Făt Frumos), nici cea făcută pe al doilea credit BERD (cazul liniilor de tramvai de la sensul giratoriu de pe Ştefan cel Mare până la Gara Aradul Nou). Şi asta cu toate că cele două lucrări au vizat exact acele zone, iar la primele discuţii despre reabilitarea liniilor de tramvai şi a principalelor artere de circulaţie din Arad se vorbea de faptul că liniile vor fi schimbate de la Făt Frumos până la Gara Aradul Nou.
Între timp, proiectul a tot fost ciuntit, aşa că cele două zone, vizate acum de CTP, au rămas pe dinafară. Cum şi de ce, greu de ştiut.
Cu peticiri
Cert este că cele două tronsoane trebuie reabilitate, iar compania a decis că a sosit momentul pentru aceste investiţii. Nu vor fi nici pe departe investiţii de tipul celor care au avut loc în proiectele BERD, pentru că liniile nu vor fi înlocuite în întregime.
Am aflat, de plidă, de la directorul tehnic al CTP, Petru Cuvineanu, că este vorba în principal de schimbarea traverselor şi pe anumite porţiuni de schimbarea liniilor, acolo unde acestea sunt uzate (deşi situaţia nu e foarte gravă pe aceste tronsoane).
La Făt Frumos se va schimba macazul şi aproximativ 70 de metri de linie de tramvai, iar pe tronsonul strada Ştefan cel Mare-Gara Aradul Nou vor fi schimbate traversele, pentru că acestea (fiind vechi) au fost prinse cu dibluri de lemn, care au putrezit între timp, şi unele porţiuni de linie. Toată lucrarea ar urma să fie finalizată, de la semnarea contractului cu câştigătorul licitaţiei scoase acum de CTP, 15 săptămâni.
Fără trafic suspendat
În cazul ambelor intervenţii, lucrările se vor face în condiţii de trafic. Mai exact, tramvaiele vor circula pe mai departe în ambele zone. Dacă la Făt Frumos lucrarea a fost calculată a fi executată în 2 zile, de week-end, când tramvaiele vor circula pe o porţiune mică cu spatele, la Aradul Nou, pe porţiunea vizată, se va circula, pe perioada şantierului, adică timp de 15 săptămâni, pe o singură linie.
adriana.barbu@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!