ARAD. Primarul Călin Bibarț a susținut joi, o conferință de presă convocată în regim de urgență, pentru a anunța eșecul demersurilor făcute către Ministerul Transporturilor și CFR, în vederea menținerii barierei de pe Calea Șiriei, la momentul în care se va deschide pasajul, cel mai probabil la finele acestui an.
În ciuda protestelor mai multor primari arădeni care au semnat luna trecută și o petiție adresată autorităților centrale responsabile, prin care solicitau menținerea barierei, vocea arădenilor nu a fost ascultată nici de Ministerul Transporturilor, nici de cei de la CFR.
În data de 5 decembrie, printr-un document adresat primarului Călin Bibarț, Compania Națională de Căi Ferate, a transmis că solicitarea nu poate fi soluționată în mod pozitiv, întrucât pe viitor sunt prevăzute lucrări de modernizare care nu ar permite menținerea barierei, dar și că există un aviz al Ministerului de desfințare a trecerii la nivel cu calea ferată, datând din 2010.
Cadou de Moș Nicolae
„Am primit un cadou în ghilimele de la Ministerul Transporturilor, prin vocea directorului de la CFR. O adresă pe care au redactat-o în 5.12, în ajun de Moș Nicoale, prin care ni se explică cum nu se poate menținebariera la calea ferată de pe Calea Șiriei, la momentul la care se va deschide pasajul, invocând în respectivul document două motive importante. Unul ar fi că atunci cand s-a aprobat acel pasaj, a fost emis un aviz al Ministerului Transporturilor din 2010. Pentru că nu ne-au dat acel aviz nici rușii, nici americanii sau alcineva, ministerul poate să revină asupra avizului, mai ales că au trecut atâția ani de atunci. Al doilea motiv este o proiecție în viitor a CFR care spune că are în dorință și ar avea chiar și în putință să proiecteze și apoi să execute modificarea căii ferate și că acolo, exact în acea zonă, va veni și o a treia linie, pe lângă cele două existente care trebuiesc modernizate. Iar un anume regulament al CFR nu ar permite trecere la nivel cu calea ferată când sunt mai mult de două linii. Prin urmare le voi trimite astăzi (n.n. joi) din nou un răspuns, o solicitare în care le voi spune că vom verifica și noi tot ce prevăd regulamentele, și să vedem dacă nu mai sunt și altele care prevăd excepții. Pentru că, de exemplu, în Arad, pe Câmpul Liniștii este trecere la nivel cu calea ferată peste mai multe linii decât două. E drept că acolo sunt și uzinale, dar văd că se circulă fără probleme. La trecerea peste calea ferata dinspre calea Iuliu Maniu spre Gradiste sunt 4 linii de calea ferată. Acolo se poate, dar pe Siriei, nu. Până ne vom lămuri cu toate acestea, solicităm să nu desființeze bariera pentru că ceea ce spun dânșii este o dorință de a se face în viitor. Și dacă ne gândim că pasajul a durat 15 spre 20 de ani de la momentul la care s-a anunțat că se va face și nici azi nu e gata, dacă se întâmplă așa și cu a treia linie și noi vom sta fără barieră și posibilitate de trecere acolo…”, a transmis primarul.
Panourile rușinii
În cazul în care solicitarea arădenilor va fi respinsă și a doua oară, Călin Bibarț are de gând să monteze niște panouri ale „rușinii” pe care să scrie exact cine a desființat bariera:
„Le atașez și modelul de pancarte pe care intenționez să le pun acolo, dacă dânșii cotinuă demersul de a desființa bariera, ca arădenii săștie cine a închis acel drum. Le vom amplasa la distanța regulamentară de calea ferată pentru a nu avea nevoie de nicio aprobare sau aviz de la dânșii. Dacă doresc fie să ne dea un răspuns favorabil și să găsim o soluție împreună pentru oameni – pentru că de aceea suntem în funcții fiecare, să căutăm soluții pentru oameni nu motive cu nu se poate – sau poate au o idee despre cum să îmbunătățim respectiva pancartă sau ce să mai punem acolo – floricele sau altele. Suntem deschiși și aici să discutăm. Dar de pus o să punem, dacă dânșii insistă”, a mai comentat ediul local.
Sprijin în presă
Imediat după protestul primarilor, parlamentarii arădeni ai PSD au dat asigurări că problema e ca și rezolvată, având în vedere că Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, este de-al lor. Însă nu a prea ieșit cum s-a promis în mass-media. Despre această situație, Călin Bibarț a precizat:
„La momentul respectiv, dânșii veneau de pe un drum bătut, pe care l-am avut și eu din vară și v-am informat că am vorbit personal și cu ministrul Transporturilor și apoi și cu directorul CFR, dl. Simu, chiar de mai multe ori, solicitând să găsească o soluție. După care am văzut în spațiul public că s-a ieșit politic că e treaba ca și rezolvată, dar noi nu aveam niciun document scris, iar în discuțiile cu CFR ni s-a spus că nici noi nu am solicitat în scris, așa că am făcut solicitarea scrisă, iar acum am primit răspunsul. Moș Nicolae a fost mitic, chiar dacă domniile lor sunt din Timișoara: și ministrul, și directorul CFR”.
Trimite articolul
Xtimisoreanu grindeanu nu vrea sa lasa aradu sa se dezvolte !!!!
rusine
-
Bine ca l-a lăsat marele Falcao sa se dezvolte împreună cu urmașii lui
-
Grindeanu este carasean…și sabotează la greu și Timișoara.
Pai sa nu mai termine pasajul si ramane Bibi cu barierele……!!!!
Daca e bariera nu-i bine ca se sta mult.Daca nu e bariera iar e problema ca avem de ocolit 500m ca sa trecem pasajul pe deasupra.Cine va msi intelrge? Domnul primsr sa nu mai faca atata caz si sa induca lumea in erosre.Pasajul existent este o buba mare atat pentru noi soferii cat si pentru traficul feroviar data fiind starea fosrte proasta a passjului.Stie dl primar ce costuri si timp pierdut implica existenta acestui pasaj la nivel pentru noi soferii de rand?
-
Da te ai uitat cind și cum o sa uri pe centura cind vii la Horea și vrei in micalaca?
Scriem fără sa avem nici o viziune practica:-(-
Fii linistit, vei avea varianta de urcat pe lpasaj cu viraj la stanga in intersectia de la coborarea de pe pasaj sau pentru soferii fricosi pot lua la dreapta pana la sensul giratoriu care e la 300-400m de unde poti nerge in Micalaca pe la Calu Balan sau te intorci peste pasajul nou spre Selgros.Daca circuli pe acolo vei vedea ca se lucreaza la coborarea de pe pasaj unde se face o largire di o intersectie fix pentru a avea acces in si spre toate directiile! Nu va lasati pristiti de propaganda politica! Daca aveau o problema cobducatorii nostrii iubiti de ce au tacut si nu au facut nimic cat au fost oprite lucrarile?Nu vedeti ca totul e doar pentru interesul lor?
-
Te-ai gandit ce cozi or sa se faca dimineata la prima ora sa poti intra pe DN, sau tu nu circuli decat noaptea cand esti singur pe drum…. S-au ce cozi or sa se faca cu virajul la stanga sa iesi de pe DN ( la urcare dinspre centura), de ce nu au facut o banda prin dreapta pe langa si pe sub pasaj ca sa intri pe DJ709 ?!
-
-
Sincer nu inteleg, bataie de cap, acum ca avem pasajul aproape gata e normal fapul ca bariera va fi inchisa, in cazul cel mai rau unde pasajul este inchis pentru a fi reparat, exista bariera de pe Pescarilor…
O controversa inutila, poate pentru a ne face sa uitam ca a fost nevoie de 10 ani pentru a termina acest pasaj… incompetenta la toate nivelurile.
Nu fiti rai! Lasati-l sa lupte! Sa faca chiar greva foamei, impreuna cu ceilalti primari cointeresati! Daca nu rezista…. ramanem fara vreo cativa speciali!
-
cee?merg ORDINARII la puskerie?cine nu saree!!!
dar nu fiti putori, mai mergeti 500 de m si urcati frumos pe pasaj!!
Bibart demisia!! Lasa-l pe Falcos in locul tau!!
Sensul giratoriu existent rezolva problema..
Pe Campul liniștii, numa’ bine nu se circula.. sunt cratere de zici ca a fost ploaie de meteoriți.. Dar nah..e un fel de a se spune ca se circula. La fel peste liniile de tramvai cand intri pe Siriei..
În data de 5 decembrie, printr-un document adresat primarului Călin Bibarț, Compania Națională de Căi Ferate, a transmis că solicitarea nu poate fi soluționată în mod pozitiv, întrucât pe viitor sunt prevăzute lucrări de modernizare care nu ar permite menținerea barierei
Gunoaiele din PSD o da de gard in mod pervers ! ce treaba au lucrarile viitoare la calea ferata cu mentinerea acelui sector de drum ???? ….. cat pot dura respectivele lucrari ? sau nu s au mai facut pana acum lucrari pe respectivul tronson ?
una e sa spui ca drumul va fi inchis o luna , doua , noua ! si alta sa vii cu aceasta explicatie de rahat , cum ca din cauza lucrarilor prevazute , se va desfinta definitiv respectivul tronson ! guvernarea PSD e o plaga pentru romania
-
Daca nu ai stiut, pe proiectul de reabilitare a liniei Caransebed-Timisoara-Arad este prevazut a se construi varianta noua de la Aradul Nou spre Arad cu jonctiune in linia magistrala exact in zona pasajului la nivel existent si o varianta spre Glogovat, cu scopul de a elimina traficul de marfa din Micalaca pe linia actuala Aradu Nou-Arad, aceasta urmand sa fie utilizata doar pentru trafic de calatori.La aceasta data cred ca e si predat amplasamentul catre constructor ada ca nu mai puneti botul la prostiile debitate de primari ca astia nu vor decat voturile noastre nu binele nostru!
-
asa asavor muta traficul feroviar pe vladumirescu unde nu e pasaj va bloca tot aradul cfr ar trebui desfiintat!
-
Ii place și la Bibi să lupte pt cauze din astea unde vede el mare realizare.
Luptă, primare, pentru Arad în alt mod.
Nu avem sală de sport.
Stadionul e jale, te rupe vântul pe ultimele rânduri.
Nu ai rezolvat nimic cu Sindicatele.
Nu ai rezolvat nimic cu terenul de la Ticoul Roșu. Doar compromisuri și acolo.
Nu ai rezolvat nimic cu parcul în Vlaicu.
Nu ai rezolvat nimic cu centura din Gai (noroc că ne face Bolojan drum expres).
Noroc că pe fostul IMAR s-a făcut un centru comercial sau se face câte un Dedeman, adică investiții private.
Cu cetatea ce facem?
Alooooo, CETATEA Aradului.
Ștrandul?
Aqua Parc?
Lipsă de parcări, bine că cumpărăm mașini de ridicat alte mașini, amenzi cât de multe să fie!
Nici tu nu ai viziune. Falca a fost hoț și prost.
Tu ești doar lipsit de viziune, încăpățânat și nu ești deschis la sugestii.
Ce mult ar crește Aradul cu Cetatea, cu o sală de sport nouă. Uită-te la Oradea, Cluj ce săli de sport au și ce evenimente se organizează acolo.
Pune panouri cu Cetatea Aradului, că o blochează Mapn. Sau nu vri să superi pe nimeni de acolo.
Bine că bariera aia îți dă atâtea batai6de cap.
Barierile și capacele de canale.
Comuna Arad (sau Aracal) nu-i capabila sa amenajeze o intersectie civilizata la Selgros Dedeman, ca sa mergi pe centura si sa intri de pe ea in oras, nu-i caoabila sa amenajeze o conexiune intre drunul judetean si centura si ne miram ca a durat constructia pasajului 11 ani (din care autoritatile locale au filozofat mai bine de jumatate cu exproprieri, punere la dispozitie a amplasamentului, etc. Dar oamenii de la Tarnova si imprejurimi vor bariera, ca asa au avut ei din stramosi mostenire.