Consiliul Judeţean Arad şi Primăria Arad, prin Poliţia Locală, vor încheia un protocol de colaborare care are scopul de a proteja drumurile judeţene de camioanele supraîncărcate. Lupta CJA cu şoferii care forţează limitele camioanelor, dar şi ale drumurilor, distrugând şoselele, trece de acum la un alt nivel. De nenumărate ori cei de la Consiliul Judeţean s-au plâns de faptul că, deşi ar fi dispuşi să efectueze acţiuni zilnice pe drumurile judeţene, se lovesc de multe ori de refuzul Poliţiei Rutiere de a trimite echipaje pe şosele. Deoarece angajaţii CJA nu au dreptul să oprească autovehicule în trafic, acţiunile erau sortite eşecului fără poliţişti. Acum, însă, se doreşte ca, măcar în proximitatea municipiului Arad, această problemă să dispară. Iar aici intervine protocolul menţionat mai sus.
În baza acestui document, se va acţiona pe drumurile judeţene aflate în extravilanul municipiului Arad, acolo unde poliţiştii locali pot acţiona. Se au în vedere drumurile judeţene care pleacă dinspre municipiu spre localităţile Zădăreni, Fântânele, Horia, Şofronea şi Iratoşu.
„În conformitate cu atribuţiile specifice, obiectul (n.r. protocolului) îl reprezintă colaborarea în vederea realizării de acțiuni comune privind activitatea de control trafic, întreprinsă de organele de control ale Biroului Control Utilizare Drumuri Județene din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Arad și de organele de control ale Direcției Generale Poliția Locală Arad din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad, pe sectoarele de drumuri județene situate în extravilanul Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Arad”, se arată în documentul care urmează să fie adoptat în această lună.
Ce fac echipele comune?
În protocolul ce urmează a fi încheiat între cele două unităţi administrative se specifică şi care sunt obiectivele acestui document. Echipele care vor fi formate din angajaţi ai Consiliului Judeţean şi poliţişti locali vor avea următoarele activităţi: verificarea respectării masei maxime admise pe osie; oprirea pentru verificarea cantității de materiale transportate; informarea reciprocă între instituţii privind dispozitivele din teren şi situaţia operativă la zi din domeniile comune de competenţă; acţiuni şi controale comune în vederea îndeplinirii activității de control privind desfăşurarea circulaţiei vehiculelor rutiere cu mase şi/sau dimensiuni ce depăşesc masele şi/sau dimensiunile maxime admise, în aria de competență teritorială a Direcției Generale Poliția Locală Arad; stabilirea zonei de acțiune în extravilanul Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Arad, după o analiză a situației din luna anterioară, în funcție de rezultatele obținute.
Teoretic, echipajele comune ar putea apărea pe drumurile judeţene încă din luna decembrie a acestui an. Rămâne de văzut, însă, dacă Poliţia Locală vine cu o deschidere mai mare decât Poliţia Rutieră în privinţa acestor acţiuni.
Trimite articolul
XBravo! 👍
Asta trebuia de mult și NU DOAR OCAZIONAL !
Nu, nu am nimic cu faptul că “și aceștia-și câștigă o pâine”…, dacă o fac CORECT și, mai ales, NU PE BUZUNARUL NOSTRU !!!
Pt că, TOȚI PLĂTIM pt refacerea drumurilor și TOTI NE DISTRUGEM directia și suspensiile la masini, în “craterele” făcute de aceștia. 😠
Și toți știm cât le trebuie Autoritățiloŕ din România ca sa repare drumurile, mai “distrugătorii” ăștia SUPRAÎNCĂRCAȚI ne mai lipsesc “la fericire”… 😣
Fiți serioși, sunt mâna în mână și nu au oricum resursele sa facă asta. Chemați pe cei de la Recorder să facă un scurt documentar despre ce se întâmplă în județul Arad!
Polițiștii de la Brigada rutiera nu vor sa participe la controale fiindcă marea majoritate a basculantelor de transport agregate de balastiera le aparțin sau sant a unor foști colegi de breasla .
Cand lucram in constructii, prin 2015 , mai mergeam cu soferii de camion sa incarcam pietris de la balastiere. Toate camioanele erau supraincarcate,, TOATE. Am intrebat soferul cu care eram daca nu le e frica sa umble asa. Mi-a spus ca nu-i controleaza nimeni, si ca nu castiga suficient daca nu le incarca pana la refuz. Dragi oameni din consiliu si primarie? Ce vreti sa faceti? Sa falimentati transportatorii si balastierele? Cand citesc stirile cu propunerile celor din arad ma intreb daca nu cumva s-au apucat sa scrie carti de bancuri sau de umor.
Asta pe timp de zi dar camioanele circulă toată noaptea. Un foc de paie în mijlocul oceanului. Oricum 90 la sută din camioane sunt ale unor persoane sus puse.
Pe lângă sarcina pe osie depășită mai depășesc și viteza! În zona cu 30km/h dacă îndrăznești sa mergi cu 50 sunt în portbagajul tău si-ti fac ” radiografie” Te doare mintea cum circula!
De acord : și ei trebuie sa trăiască dar s-o facă legal și nu distrugând ceva ce nu-i al lor!
Cat despre afirmația ca doar asa câștiga ceva nu-s de acord. Dacă n-ar fi afacerea rentabila n-ar fi atâția și atât de multe mașini aproape noi! Poate șoferii nu câștiga f mult dar patronii…..fără număr!
Drumul Lipova-neudorf este irelevant?
Pai proprietarii sunt foștii și actualii polițiști! Pai ala de la Lipova face ce vrea pe Mureș face exploatare, e singurul, poți să-l reclam la garda ca sunt mana-n mana cu ei. În plus strica drumurile, pai cum arata drumul între Arad – Neuidorf-Lipova! Cine repara acel drum? Pe banii cui? Ce politie? Ăștia știu doar sa stea la panda sa dea amenzi cu radarul și așteaptă pensiile nesimțite la 49,50 de ani! Garda de mediu în Arad e o caricatura.