ARAD. Zilnic, de câteva săptămâni, zeci de cititori sună la redacție pentru a reclama, la unison, același lucru: „Nu primim facturile la gaz! Oare știți de ce?! Ce să facem?”. O știu și cei de la E.ON Gaz, o ştiu şi cei care care trebuiau să livreze facturile (firma Total Post), o știm și noi, pentru că, pe 17 septembrie, Jurnal arădean publica un articol pe această temă. Singurii speriaţi sunt, însă, doar arădenii. Acum o săptămână, când ceream lămuriri celor de la E.ON Gaz pe acest subiect, aflam că aceştia nu ştiau despre problemele cu facturile.
Aveau totuşi soluţia: îi îndemnau pe toți cei care nu au primit facturile de gaz să trimită un email pe adresa societății prin care să solicite factura sau să sune la Serviciul Clienți să solicite trimiterea facturilor prin fax. Adică, mai pe înțelesul tuturor, compania recomanda arădenilor care erau speriaţi că nu aveau cum să-şi plătească factura să umble după ea! Fără grabă, pentru că aceeaşi companie îi informa pe arădeni că au timp 45 de zile de la momentul emiterii facturii şi până la momentul la care începeau să curgă penalităţi, iar debranşarea să bată la uşă. Mai aflam tot atunci, iar împreună cu noi şi cititorii noştri, că se va încerca, dacă există această problemă semnalată de noi, rezolvarea sa grabnică.
Cititorii Jurnalului arădean au continuat să sune zi de zi la redacţie. Facturile E.ON Gaz nu ajungeau în continuare la ei şi nu puteau să-şi plătească conștiincioşi dările la firma de distribuţie. Ce e de făcut? Reprezentanţii E.ON Gaz ne spun exact acelaşi lucru pe care ni l-au spus acum o săptămână: să plece arădenii în căutarea facturilor. Până când? Când vor veni facturile? Când se va reveni la normal? Nu se ştie. Pentru obligaţiile lor nu au răspuns. Dar, nu-i aşa, cât de greu e pentru un arădean de 80 de ani să-şi deschidă laptopul sau desktopul, să scrie companiei de gaz un mail că nu a primit factura, să aştepte ca aceasta să-i ajungă în format electronic înapoi pe mail, să o imprime şi să fugă repede la bancă ca să o plătească, ca nu cumva să treacă cele 45 de zile de graţie oferite de firmă? Sau, dacă aceasta pare greu, să sune la companie şi să aştepte factura să vină prin fax.
Nicio altă variantă
Ce altă variantă ar fi să poţi să-ţi plăteşti factura? Mai niciuna. De ce spunem acest lucru? Pentru că am aflat cazuri în care arădenii s-au deplasat la Punctul de lucru cu publicul al E.ON Gaz de pe Bulevardul Revoluției pentru a vedea ce e de făcut. Acolo au dat de zeci de persoane care stăteau la rând, de mai bine de o oră, pentru a ajunge la una dintre doamnele de la birou şi pentru a-și cere facturile sau a le plăti. Doar că aici nu se eliberează facturi și nici nu se încasează! Scurt pe doi! Ce e de făcut? Poate că doar ce au făcut unii dintre arădeni, cititori ai ziarului şi site-ului nostru, chiar ieri: s-au îndreptat cu problema lor spre cei care trebuie să le apere drepturile: Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului. Şi, cel puţin aici nu a fost cu pierdere de timp, pentru că , vă spunem doar informativ, Protecţia Consumatorului se află chiar lângă Punctul de Lucru al E.ON Gaz.
Unde e normalitatea?
Nu am intrat încă în posesia unui contract de furnizare de gaz pentru a vedea care sunt exact prevederile contractuale, dar regulile de bun simţ, elementare, care nu credem că ar putea fi încălcate, spun clar că obligaţia consumatorului este de a-şi plăti factura, nu de a merge pe urmele unei „scrisori pierdute” de E.ON Gaz. Cum tare ne e greu să credem că arădeanul consumator de gaz trebuie să rezolve problemele dintre E.ON Gaz şi firma cu care a semnat societatea pentru distribuirea facturilor.
Dacă nu avem dreptate, ne întrebăm doar dacă aşa va fi pe viitor, dacă asta va fi regula: lună de lună, arădeanul va adresa cereri scrise prin e-mail sau fax cu rugămintea: „Domnilor de la E.ON Gaz vă rugăm respectuos să ne spuneţi cât avem de plătit în această lună. Ne cerem scuze dacă suntem în întârziere şi vă rugăm nu ne calculaţi penalităţi în următoarele două luni, doar până când vom deveni experţi în scris cereri de emitere facturi pe mail sau fax. Vă mulţumim anticipat”.
Răspunsuri oficiale şi tăceri
Răspunsul dat de compania de gaz arădenilor prin intermediul ziarului nostru în urmă cu o săptămână şi care a fost repetat ieri este următorul (dincolo de telefoanele la care trebuie sunat pentru a lămuri ce e cu factura): „Compania noastră depune toate eforturile pentru a preveni apariţia unor eventuale disfuncţionalităţi în ceea ce priveşte livrarea facturilor şi de aceea feedback-ul primit de la clienţii noştri (…) este foarte important pentru a putea interveni punctual şi prompt în remedierea acestora”.
Dacă aveți de gând să sunați la Total Post pentru a întreba de factura dvs. de gaz, nu o faceți. Am sunat noi, în repetate rânduri și nu răspunde nimeni.
Vă lăsăm la îndemână datele de contact furnizate de E.ON Gaz, pentru a vă cere facturile, în condiţiile în care altă cale, spun reprezentanţii societăţii, nu există: Centrul de Servicii Clienţi – 0801 000 366 sau 0265 200 366, fax 0265 200 367, e-mail serviciiclienti@eon-romania.ro.
JA – A.B.; I.C.
Citiți principiile noastre de moderare aici!