Constructorul proiectului de reabilitare a
liniilor de tramvai şi a principalelor
artere de circulaţie din oraş
(investiţia BERD) va trebui să predea
întreaga lucrare până la finele
anului, iar Primăria să facă
recepţia ei. Aceasta este condiţia
impusă de BERD şi care va fi
respectată cu stricteţe de Municipalitate
(susţine executivul local) iar lucrurile sunt de
înţeles, în condiţiile în
care banca nu va accepta altfel demararea celei de a
doua etape a lucrării (şi accesarea
creditului).
Executivul local susţine faptul că
lucrările sunt, în mare, în grafic,
deşi există unele întârzieri
faţă de programul stabilit pe parcurs.
Totuşi, pentru întârzierile de acum nu
va plăti constructorul, vina fiind asumată,
în mare parte, de către
Primărie, care a refuzat să predea
întregul amplasament şi să sisteze
circulaţia în zonele în care
se lucrează.
În forţă
Lucrările vor fi reluate însă, în
forţă, la finele acestei
săptămâni, multe dintre
intervenţii fiind sistate datorită unor
evenimente precum organizarea bacalaureatului.
Piaţa Romană şi intersecţia de la
Boul Roşu vor fi atacate în două
săptămâni, aceasta fiind ultima lucrare
mare care mai rămâne de executat din prima
parte a investiţiei. Tot în forţă
va fi reatacată, la finele
săptămânii, potrivit promisiunilor
executivului, şi Piaţa
Primăriei, unde se speră că
lucrările se vor finaliza înainte de
Zilele Aradului.
Podul, închis din februarie
„Ce a fost mai greu a trecut, pentru această
primă etapă. Podgoria a fost proba de foc.
Vor urma momente grele la demararea celei de a doua
etape, moment care am decis să îl suprapunem
peste demararea lucrărilor la Podul Traian,
în cadrul proiectului de reabilitare a centrului
vechi”, a declarat Gheorghe Falcă.
Dacă Primăria va reuşi să
facă recepţia lucrării până
la finele anului, atunci BERD va da undă verde
pentru demararea etapei a doua a investiţiilor,
care include Calea Romanilor şi Calea
Timişorii, până la intersecţia cu
Ştefan cel Mare.
Potrivit planurilor executivului local, cea de a doua
etapă a investiţiei va începe imediat
ce se va ieşi din iarnă, iar podul Traian va
fi atacat (fapt ce presupune şi închiderea
totală a circulaţiei pe pod) tot atunci. Mai
exact, potrivit spuselor primarului, undeva la
finele lui februarie.
Problemele
Câteva restanţe există însă
şi la proiectul de acum: constructorul stă
prost, de pildă, la capitolul trotuare, chiar
în cartierul unde a demarat această lucrare
(Aurel Vlaicu) şi la capitolul amenajare
spaţii verzi. Mult promisa linie de tramvai
înierbată (care ar fi urmat să schimbe
estetic întregul cartier) nu este vizibilă
nici acum şi s-ar putea ca soluţia să nu
mai fie pusă în practică
niciodată, pentru că în calcul au
intrat o serie de factori: hectarele pe care s-ar
întinde aceasta, firma care ar asigura
întreţinerea acestei zone, factorii de mediu
şi modul în care ar fi afectată
şina de tramvai.
Avram Iancu, pe cauciuc
O problemă sesizată de locuitorii zonei
Pieţei Avram Iancu încearcă acum
să fie rezolvată, chiar dacă nu pe
placul celor care au reclamat-o. Locuitorii de aici se
plângeau de faptul că firele de contact sunt
legate de casele lor iar la orice trecere a tramvaiului
pe acolo imobilele intrau în trepidaţii.
Aceştia şi-au dorit ca firele de contact
să fie mutate de pe case, însă
constructorul şi Primăria nu au
optat pentru această variantă, în
condiţiile în care soluţia mutării
lor pe trotuare nu era nici ea de acceptat
(datorită dimensiunilor extrem de reduse ale
pietonalului). S-a optat totuşi pentru montarea
unor cuve de cauciuc sub liniile de tramvai, care
urmează să absoarbă trepidaţiile
generate de tramvaie. Soluţia aleasă de
Primărie pe Tribunul Dobra, cu montarea
de cuve de cauciuc, va fi aplicată şi
în cadrul proiectului de reabilitare a centrului
vechi – pe străzi precum Preparandiei şi
Dornei.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!