E gata de mult dar recepția finală nu a avut loc nici la această oră. Este vorba de proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai și a principalei artere de circulație, proiect cunoscut arădenilor sub numele de BERD I (Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare), lucrare finalizată undeva prin 2009 – 2010 dar la care recepția finală nu a avut loc nici până astăzi.
Între timp, constructorul se apropie de final și la cea de a doua etapă a lucrării, proiect cunoscut sub numele de BERD II iar în scurt timp e posibil să se declanșeze și cea de a treia etapă, BERD III, pentru care s-au făcut suficienți pași spre contractarea împrumutului de la bancă.
Primăria Arad, prin vocea purtătorului de cuvânt Corina Drăghici, recunoaște faptul că nici la BERD I recepția finală nu a fost făcută, pentru că sunt în curs de remediere neconformitățile. Cu alte cuvinte, firma executantă încă lucrează la refacerea lucrării finalizate în urmă cu mai bine de doi ani. Reprezentanții Primăriei susțin că, doar după ce se va face recepția finală, lucrarea va intra în garanție, așa că pe tronson Municipalitatea nu ar trebui să cheltuiască nici un ban pentru reparații ani de zile de acum înainte.
Primăria Arad ar putea trece printr-o situație similară și cu proiectul BERD II. Aici constructorul s-a angajat să finalizeze în această lună lucrarea, după care Primăria va aștepta notificarea oficială pentru a putea începe procedura de recepție.
Apoi, beneficiarul (Primăria Arad) și consultantul vor trece la verificarea lucrării și constatarea neconformităților. Se va întocmi apoi un raport, care se poate întinde pe sute de pagini, așa cum a fost cazul BERD I, și care va cuprinde cu siguranță sute de probleme ce trebuie remediate. Până la recepția finală vor mai trece luni bune, dacă nu chiar ani. Depinde de cât de vigilenți sunt consultanții și de cât de pretențioasă e Primăria pe banii săi şi ai noştri. Doar după remedierea tuturor neconformităților, se va face procesul verbal de recepție finală.
Până la startul celei de a treia etape, BERD III, care presupune achiziția de tramvaie, modernizarea depoului și a sistemului de e/ticheting, cele două etape anterioare, BERD I și BERD II vor fi considerate încă în lucru. Vestea bună este că în nici una dintre lucrări nu a început să curgă garanția, așa că drumurile vor fi reparate de constructor în caz că apar probleme.
Ambele lucrări au avut, însă, parte de critici pentru modul în care au fost proiectate şi executate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!