Fază finală pentru lucrarea BERD I, susţin mai mai marii Primăriei Arad. Din lucrarea de reabilitare mai sunt de executat doar câteva retuşuri. Pe 20 iunie, consultantul lucrării va face o prezentare la Arad cu ce s-a făcut până acum şi ce mai e de făcut. Până pe 20 iunie, însă, executantul lucrării trage tare ca să finalizeze investiţia şi să repare gafele mari. Pe traseul BERD I sunt prezenţi, în aceste zile, zeci de muncitori, dar retuşurile făcute de ei – cel puţin pe zona Vlaicu – lasă mult de dorit.
Patru milioane de euro
Singura şansă ca lucrările (cele iniţiale şi cele impuse în urma examinării acestora), să fie executate cum trebuie stă în garanţia reţinută de Primăria Arad şi care la finalul lucrării ar trebui ridicată de firmă. Nu e vorba de un leu, doi, ci de 10% din valoarea totală a lucrării. Adică, în acest caz, undeva pe la patru milioane de euro, dacă nu mai mult, bani pe care firma îi va putea ridica la 31 decembrie 2010.
Pentru a-şi ridica suma, executantul – firma ICIM – va trebui să remedieze până la finele anului toate problemele pe care consultantul şi Primăria le-au descoperit pe teren. Rămâne, desigur, de văzut dacă cei din urmă vor accepta orice fel de lucrări sau vor arunca un ochi atent şi peste calitatea execuţiei. În acest caz, e greu de crezut că o intervenţie de genul celei făcute în Vlaicu va primi undă verde.
Începe BERD II
Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, susţine că tot pe 20 iunie va începe şi lucrarea de reabilitarea a liniilor de tramvai şi a arterei principale de circulaţiei de la Boul Roşu la intersecţia dintre Calea Timişorii şi strada Ştefan cel Mare, adică BERD 2.
BERD 2 va începe însă cu pregătirea documentelor şi a terenului, până la lucrări propriu-zise urmând să mai treacă ceva timp.
Modificări în proiectare
Până la debutul BERD II, trebuie recalculate, potrivit primarului, curbele de intrare pe noul pod, care ar urma să se ridice lângă Podul Traian, circulaţia urmând să fie radical schimbată aici. O altă schimbare a proiectului ar viza calea de rulare a tramvaielor, căci Primăria vrea ca pe poduri calea de rulare să fie comună cu o bandă de circulaţie. Toate aceste vor necesita însă alţi bani, altă distracţie.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!