ARAD. Lucrările la pistele pentru biciclete din muncipiu, ce vor însuma la final 122 de kilometri, sunt în plină desfășurare și au ajuns și pe centru! Moment la care o supoziţie a devenit certitudine: spațiul verde dintre liniile de tramvai va fi asfaltat! Nu tot, ci aproximativ 3 metri lățime (o pistă va avea minimum 1,25 metri şi maximum 2 metri lățime), pe toată lungimea Bulevardului Revoluției. Adică exact atâţia metri câți sunt necesari pentru construirea a două sensuri de pistă pe centrul oraşului.
A devenit de ieri evident faptul că s-a optat ca cele două piste să taie din spațiul verde dintre liniile de tramvai, puţinul cu care arădenii se mai pot mândri. Această soluție a fost vehiculată pe vremea când lucrările nici măcar nu erau schiţate, darmite începute. Realitatea din aceste zile, de pe centru, nu arată altceva decât că proiectanţii şi cei care au comandat lucrarea nu au găsit nicio altă soluție pentru a proteja unul din puținele spații verzi de pe centru.
Pistă între linii
Primii țăruși de delimitare au putut fi observați luni dimineață pe spațiul dintre liniile de tramvai dinspre Podgoria spre Boul Roșu. Au fost montaţi deja ţăruşi până la parcarea din fața magazinului Ziridava. După modul de așezare al lor, putem spune că vom avea două piste pentru biciclete cu două sensuri distincte, ce vor traversa tot centrul urmând traseul liniilor de tramvai.
„Acei țăruși montați între liniile de tramvai sunt pentru delimitarea pistei pentru biciclete ce va fi construită pe Bulevardul Revoluției. În perioada imediat următoare se va începe și lucrarea propriu-zisă de către constructorul care a câștigat licitația. Finalizarea lucrărilor, derulate din fonduri europene, este prevăzută pentru 31 decembie 2015”, a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt a Primăriei Municipiului Arad.
În acest moment, constructorul a trecut deja de primele două etape ale proiectului iar pistele au început să apară pe foarte multe străzi din municipiu, cu bunele, relele şi greşelile lor. În ce privește centrul, în scurt timp va urma să vedem cum pista va mânca practic destui metri pătrați din spațiul verde înierbat nu de mult, lăsând în urma ei mai mult asfalt…Și tot mai puțin spațiu verde!
Detalii tehnice
Contractul pentru finanţarea nerambursabilă a proiectului de realizarea a pistelor de biciclete din municipiu a fost semnat în decembrie 2013, fiind parte din Programul Operațional Regional REGIO 2007 – 2013 Axa Prioritară 1, „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor poli urbani de creştere”. Valoarea totală a proiectului a fost de 27.875.504 lei, din care contribuția municipalității de 557.510 lei. Prin licitație, suma alocată inițial pentru construcţie şi proiectare a scăzut cu aproximativ 13.000.000 lei. Contractul de execuție al lucrărilor a fost semnat în 29 august 2014, iar câștigătoarea contractului a fost desemnată asocierea SC. Sylc Con Trans SRL, SC Lile Service General Construction SRL și SC Noco Electra București SRL, cu o valoare totală de 14.880.000 lei și o durată de construcție de 16 luni.
Patru etape la biciclete
Construcția pistelor a fost împărțită în 4 etape: Etapa 1 – piste principale care deschid circulația către orașele din zona de frontieră; Etapa 2 – legătura între aceste piste principale; Etapa 3 – execuția pistelor din zonele aglomerate din municipiu și Etapa 4 – interconectarea lor. Termenul de finalizare al lucrărilor este, aşa cum am menţionat deja, 31 decembrie 2015.
Citiți principiile noastre de moderare aici!