80% din lucrarea de amenajare a pistelor de biciclete din oraş este finalizată. Aceasta este afirmaţia făcută de primarul Gheorghe Falcă în cadrul conferinţei de presă de luni. Edilul a mai spus că, în situaţia dată, până la finele anului, lucrarea va fi dusă la bun sfârşit, urmând ca la începutul anului viitor să se facă micile retuşuri care se impun. Tot de la anul, a mai anunţat Falcă, se va trece la elaborarea regulamentului pentru cei 120 de kilometri de piste de biciclete (undeva în primăvară), acesta urmând să includă şi amenzile ce se vor da pentru parcarea vehiculelor pe piste, pentru nerespectarea regulilor de circulaţie şi nu numai. Tot la anul ar urma să fie achiziţionate şi cele 600 de biciclete de închiriat şi realizate cele 55 de staţii în tot oraşul, de unde se vor putea închiria bicicletele primăriei (preţul de închiriere urmând să fie fixat în regulament şi stabilit în urma licitaţia care va urma).
Poate cea mai importantă dintre veştile aduse de Gheorghe Falcă în cadrul conferinţei a vizat faptul că pistele de biciclete vor schimba modul în care se va parca în Arad, pe Bulevardul Revoluţiei şi pe străzile Cocorilor şi Pădurii. Pentru că s-a decis ca pistele de biciclete să nu mai treacă pe spaţiul verde dintre liniile de tramvai de pe Bulevardul Revoluţiei, traseul lor a fost schimbat şi odată cu el s-a luat decizia ca pe anumite porţiuni din bulevard, pe partea de circulaţie dintre Teatru spre Podgoria, să se parcheze paralel cu bordura şi nu perpendicular, ca până în prezent.
Ca atare, potrivit celor susţinute de primar, pe bulevard, pe sensul de circulaţie dinspre Teatru spre Podgoria, pe porţiunea situată între Teatru şi Finanţele Publice, parcarea maşinilor va fi paralelă cu bordura, pentru a face loc între trotuar şi maşinile parcate, unei piste de biciclete. Situaţia va fi similară pe bulevard, de la intersecţia cu 30 Decembrie, până la Podgoria. Tot din cauza pistelor de biciclete, parcarea va fi paralelă cu bordura şi pe străzile Pădurii şi Cocorilor. Potrivit lui Gheorghe Falcă, pe total, ca urmare a acestei decizii, se vor pierde undeva la 25-30 de locuri de parcare. În calculele edilului au intrat, în fapt, doar parcările de pe Bulevardul Revoluţiei, cele de pe Pădurii şi Cocorilor fiind considerate ca urmând a fi realizate doar acum, odată cu proiectul pistelor de biciclete.
Ce mai trebuie făcut în acest proiect ce vizează realizarea a 120 de km de piste de biciclete? Mai sunt de executat 3.000 mp de marcaj roşu, 2.300 mp de marcaj galben şi peste 5.000 de mp de marcaj alb, marcaje care indică pistele de biciclete pe diferite suprafeţe şi zone. În prezent, se lucrează, potrivit lui Falcă, la pistele de biciclete din Bujac, iar în viitorul apropiat se va trece la conturarea celor de pe Bulevardul Revoluţiei.
Spre deosebire de celelalte zone unde s-a lucrat la realizarea pistelor de biciclete şi s-a decapat chiar şi asfaltul nou turnat pe porţiunea pe care urmau să prindă contur acestea, pe centru nu se va face nici o decapare. În fapt, doar partea de circulaţie dinspre Teatru spre Podgoria va fi redefinită pentru a crea loc unei piste de biciclete, întoarcerea urmând să se facă pentru biciclişti nu pe cealaltă parte a bulevardului, ci pe malul Mureşului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!