Arad. Pământ, noroi și mizerie pe pista pentru biciclete! Este vorba de pista aflată în plin proces de construcție, pe o distanță de 12,5 kilometri, care leagă Micălaca de Pădurea Ceala. Mai mulți cititori se arată indignați față de un segment din această pistă, în apropierea străzii Mărului, care în acest moment este acoperită cu grămezi de pământ. „Cum este posibil ca atunci când termini de asfaltat să acoperi cu pământ toată pista pentru că mai ai ceva de făcut? Am văzut că au făcut un șanț…Însă nu pot să îmi explic ce e în capul lor. Lucrează parcă după cum îi bate capul. Nu puteau să pună o folie ca să protejeze asfaltul nou turnat?”, se întreabă unul dintre bicicliștii supărați care a semnalat pe adresa redacției Jurnal arădean acestă problemă. Un alt cititor ne spune: „Am mai mers cu bicicleta pe acest traseu și se vede că mai au de lucru la el. Din păcate, în zona de la marginea cartierului Faleza-Sud spre Pădurea Ceala, pista este folosită de rromii din zonă. Mai o căruță, mai un taxi…Sincer nu știu dacă această pistă va mai fi nouă și la recepție…Până când va fi deschisă oficial, sunt sigur că va fi distrusă!”.
Licitația din 2013
Prima certitudine legată de construcția unei piste pentru biciclete a apărut în Jurnal arădean pe 8 octombrie 2013. La acea dată s-a anunțat că a fost alocată o sumă de 9 milioane lei pentru construcția a 15 kilometri de pistă pentru biciclete pe traseul Podul Micălaca – Zona Maranata – coboară pe malul Mureșului – trece pe sub Pod Decebal – urcă pe dig în dreptul Bazei Sportive UTA – trece pe sub Podul Traian – Faleză Sud. Ulterior din Alfa va porni o pistă spre 3 Insule și una spre Bodrog.
Pe 27 decembrie 2013, în materialul „Șapte pețitori la pista pentru biciclete”, arădenii au aflat că șapte firme au depus ofertele la licitație, din care două firme prin asociere au câștigat licitația: SC. Sylc Con Trans SRL și SC Electro – Construct SRL Arad. Suma de 9.191.750 lei alocată pentru această construcție a scăzut de altfel la 5.494.332 lei, adică la jumătate.
Semnarea contractului
Pe data de 8 ianuarie 2014, primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a semnat contractul de construcție a 12,5 kilometri de pistă cu firmele amintite mai sus, împreună cu încă o altă firmă (SC Lile Service General Costruction SRL). În cadrul lucrării, pe lângă construcția pistei propriu-zise (1 metru lățime prin oraș, respectiv 2 metri lățime pe malul râului Mureș), constructorul s-a angajat să realizeze de-a lungul pistei: mobilier stradal (bănci și coșuri de gunoi), iluminație pe timp de noapte, instalații de-a lungul traseului de umflare a pneurilor și de verificare a presiunii.
Pista, gata în 2016
Termenul de finalizare al pistei pentru biciclete a fost stabilit pentru începutul anului 2016. „Termenul de finalizare pentru construirea a celor 12,5 kilometri de pistă pentru biciclete este de 24 de luni, ceea ce înseamnă că lucrarea va fi gata la începutul anului viitor. În acest moment se lucrează la iluminatul public al pistei, iar avansarea lucrării este destul de bună”, a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad. Nu ne rămâne decât să sperăm că, până la inaugurare, pista nu va fi stricată de lucrări adiacente sau vandali.
Pericol în Subcetate
Şi în zona unde pista pentru bicicliști trece pe centură pe lângă cartierul Subcetate, în dreptul blocurilor, muncitorii au scos pământul pentru efectuarea lucrărilor la stâlpii de iluminat. Până aici nimic grav. Doar că tot pământul scos este așezat exact la intersecţia dintre stradă şi centura care face legătura cu Aradul Nou, reducând vizibilitatea şoferilor la zero. „De aici până la o nenorocire mai este doar un mic pas. Se poate întâmpla oricând un accident nefericit deoarece pur și simplu nu ai vizibilitate. Trebuie să se întâmple ceva ca să se ia măsuri, pentru ca cineva să vină să ridice pământul de acolo?”, se întreabă un alt cititor al ziarului.
FOTO: CIPRIAN TODAN
Citiți principiile noastre de moderare aici!