„Obiectivul de investiții <Drum expres Arad – Oradea> include și proiectarea, respectiv execuția – pe teritoriul României, în zona Municipiului Salonta din Județul Bihor – a unui drum care va asigura legătura între drumul expres Arad – Oradea și autostrada M44 de pe teritoriul Ungariei. Proiectarea și execuția drumului de legătură se efectuează în condițiile reglementate prin Parteneriatul de implementare încheiat pentru realizarea obiectivului de investiții <Drum Expres Arad – Oradea>. Obiectivul de investiții <Drum expres Arad – Oradea> include și proiectarea, respectiv execuția interconexiunii/joncțiunii dintre Drumul Expres Arad – Oradea și Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia) prin descărcarea traficului de pe Drumul Expres Arad – Oradea în două girații, racordurile dintre cele două drumuri urmând a se realiza prin bretelele de legătură. În cadrul obiectivului de investiții Drum expres Arad – Oradea se vor realiza inclusiv bretelele de legătură dintre Drumul expres Arad – Oradea și Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia) și pasajul suprateran peste drumul Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia), necesare pentru asigurarea interconexiunii dintre cele două drumuri. De asemenea, se vor realiza benzile de accelerare/decelerare în zonele de interconexiune ale bretelelor de legătură ale Drumului expres Arad – Oradea și Legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia)”, se arată în noul acord de asociere dintre Primăriile Arad şi Oradea şi Consiliile Judeţene Arad şi Bihor.
Aşadar, vecinii noştri îşi leagă o serie de proiecte de ceea ce ar urma să fie una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură din ţară, respectivul expresul Arad-Oradea. Şi o fac (inclusiv) pe banii noştri.
Pentru că, deşi avem deja comandat un studiu de fezabilitate pentru viitorul drum, acesta va fi modificat, urmând să se refere şi la lucrările pe care vor să le realizeze vecinii din Bihor. Ce înseamnă asta? Că Primăria Arad şi Consiliul Judeţean Arad vor trebui să bage mâna în buzunar mai adânc pentru a plăti studiul de fezabilitate care vizează strict investiţii în judeţul Bihor.
„Suma prevăzută inițial pentru Etapa I Servicii de elaborare, modificare, revizuire, completare, actualizare S.F. pentru obiectivul de investiții <Drum expres Arad – Oradea>, inclusiv studii aferente, culoarul de expropriere, inclusiv alte cheltuieli pentru taxe, avize, acorduri etc., aferente etapei I, și asistență tehnică acordată pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare, servicii de evaluare impact asupra siguranței rutiere și audit de siguranță rutieră etapa I SF, a fost de 1.000.000 Euro (TVA inclus) pentru fiecare asociat. Raportat la modificările aduse documentației tehnico-economice și necesitatea includerii în aceasta a conexiunilor, ținând cont și de creșterea de prețuri de pe piață, se apreciază necesitatea suplimentării sumei la 1.500.000 Euro (TVA inclus)/asociat”, se arată în documentele Consiliului Judeţean Arad.
Aşadar, un milion de euro din judeţul nostru, jumătate de la Primărie, jumătate de la CJA, vor intra în buzunarele celor care întocmesc studiul de fezabilitate şi care vor întocmi documentaţia pentru lucrările din judeţul Bihor.
Trimite articolul
XNormal, au la ce sa lege pe cand noi???? Mana a doua…
Foarte bine. Dacă CJ Arad nu e capabil sa facă ceva cu banii noștri, sa facă Bolojan.
ce pretentii aveti de la niste incompetenti setati doar pe jaf?
Inca o data ni se demonstreaza incompetenta alesilor aradeni.
Parca vad ca nici nu au citit ce au semnat. Acum ca este articol in presa probabil isi dau si ei seama ca n-au semnat ce trebuie..ca dam bani, nu primim!!! Asa e cand ajung toti incompetentii pe pile in functii la CJ!!
Acest drum leagă Timișoara de Oradea și de Vest și ocolește Aradul. Este moartea industrială a Aradului. Bravo Chelnere ai servit judetul pe tavă.