ARAD. E coada obişnuită de luni dimineaţa pe autostradă, spre Punctul de Frontieră Nădlac II. Coadă pe care nu o mai iau în seamă autorităţile. A devenit un lucru normal ca cetăţenii să stea cu orele ca să iasă din ţară pe la punctele de trecere a frontierei spre Ungaria. E atât de obişnuit încât, când întrebăm de ea şi solicităm să aflăm dacă sunt intervenţii din partea autorităţilor, aflăm din strat că nu e nicio problemă, sunt doar 7 kilometri de coadă! Cea obișnuită de luni.
Și probabil așa și este: e doar o coadă de câțiva zeci de kilometri (măsurătorile oficiale sunt mereu diferite de cele ale celor aflați în coadă, iar orele petrecute în așteptare la vamă mereu mai puține în raportările și pe aplicația Poliției de Frontieră decât cele petrecute acolo de cei care vor să treacă frontiera). Vara, coșmarul e dublat de temperaturile uneori caniculare, cum au fost și cele de azi de la nivelul șoselei.
Azi, de pildă, s-a stat, potrivit cititorilor noștri, care ne-au sunat de la fața locului, mai bine de o oră pe breteaua de urcare/coborâre de pe autostrada spre Ungaria. Niciun metru făcut într-o oră! Mai bine de o oră în plin soare, fără ca măcar cineva să intervină pentru a încerca să deblocheze traficul.
Cititorii au apelat la noi doar după ce, potrivit declaraţiilor lor, au sunat la Poliţie, iar cei de la Poliţie le-au spus că au echipaj acolo.
Un polițist printre mașini
„Nu e nimeni să încerce să deblocheze traficul! Se ştie ce probleme sunt la vamă. Unde sunt echipajele de Poliţie, unde e Poliţia Autostrăzi? Am sunat să îi chemăm la faţa locului şi ni s-a spus că există echipaj acolo. Nu era nimeni. A venit, în cele din urmă, un poliţist, s-a plimbat printre maşini, apoi a plecat. În coadă, după cum vedeţi şi din poze, este şi o ambulanţă! Chiar nu îi pasă nimănui de ce se petrece aici?”, ne-a întrebat și s-a întrebat cititorul nostru.
La prima mână, la cald, cei de la Poliţia Autostrăzi nu ştiau de vreo problemă, alta decât cele obişnuite din vecinătatea vămii. Acolo unde, probabil, TIR-urile din coloană blochează cel puțin
de două ori pe zi cealaltă bandă de circulație. Breteaua nu intră oricum în jurisdicția acestei instituții.
Că au fost probleme pe breteaua de urcare pe autostradă ne confirmă însă Poliția Arad, care are jurisdcție aici. Potrivit IPJ Arad, Poliția Orașului Nădlac a intervenit pentru a debloca traficul pe breteaua de urcare pe autostradă de pe DN7 G. Tot de aici am aflat că ambulanța blocată în trafic nu avea semnalele acustice și luminoase pornite, mai exact nu era în misiune atunci.
Sfaturi utile
Mai în glumă, mai în serios, nu ne rămâne decât speranța că cei din ambulanță erau pregătiți să acorde primul ajutor celor aflați alături de ei la coadă, pe șosea, la aproape 40 de grade Celsius. Pe toţi ceilaţi cititori, cărora nu li s-a întâmplat să stea cu orele la coadă pe autostradă (deși ne e greu se credem că sunt mulți aceştia), îi sfătuim să pornească la drum cu multă apă, cu vezica goală şi să nu ia drept sigură informaţia de pe aplicația online a Poliției de Frontieră legată de timpii de așteptare în vamă, ci să-i înmulțească cel puțin cu doi. Şi să mai știe că cei 10 kilometri de coadă pot să se transforme, când nervii șoferilor de TIR-uri explodează, pentru că alții nu mai stau la coadă, când e schimb de tură în vamă, când cheful de muncă al celor din vamă e extrem de scăzut, sau când au de gând să muncească mai cu zel decât oricând, în blocaje care pot dura ore.
Dacă e luni
Dacă e luni, e mai mult ca sigur că e vorba nu doar de cozi, ci şi de blocaje. Pentru că duminică, pe la unguri nu se trece, mai exact TIR-urile nu au acces în ţara vecină decât după ora 24, aşa că numărul vehiculelor mari care aşteaptă cu orele la vamă e mult mai mare. Pentru oficiali, faptul că Ungaria aplică restricţia aceasta în fiecare weekend şi cu ocazia sărbătorilor legale, e scuza perfectă pentru dezastrul din vamă. Nu mai e nevoie de nicio altă scuză.
E o scuză valabilă de ani buni pentru o situaţie existentă de tot atâţia ani. Pentru care nu s-au căutat prea multe soluţii şi nu s-a găsit niciuna. Situația a devenit, între timp, coada obişnuită din vamă.
Trimite articolul
XNu este nici o scuza. In toate tarile civilizate se opreste circulatia camioanelor cel putin duminica. In Austria tot anul este intrezis de sambata ora 15 pana duminica ora 23. Si nimeni nu face scandal.
Problema ca in Romnia nu exista restrictia asta pe cateva drumuri. Daca ar fi exista si la noi restrictie macar pe ziua de duminca,nu se facea cozile astea imense. Ca duminica toata lumea se aduna la iesire din tara si cand se dechide ungari…oppa …vreo 500 de camioane numai la Nadlac. Si cate vami mari sunt cu Ungaria?
Parerea mea….
Lasa ca intram in Schengen pana la sfarsitul anului, asa ni s-a promis :))) gata cu cozile, pot sa treaca si migrantii linistiti
Breteaua se blocheaza din cauza camioanelor care nu vor sa stea la coada pe autostrada, asa ca merg pe drumul national pana în Nadlac si asteapta sa urce pe autostrada in fata celorlalte camioane. Cei care vor sa mearga spre Arad sunt nevoiti sa depaseasca coloana si se intersecteaza cu cei din sensul opus si rezulta blocajul.
Interesele politicului din Nádlac,in frunte cu marginean. Omoara oameni nevinovati. Bántui-v-ar!
Bine ca Croatia a intrat in UE si in Schengen f repede iar Romania nu. Multumim din inima celor ce ne conduc
Si Finlanda s-a opus intrarii Romaniei in Schengen, dar Romania nu s-a opus zilele trecute sa voteze pozitiv ca Finlanda sa intre in NATO! Bravo !
A fost pus si un semn de restrictie acolo tocmai din cauza blocajelor si a riscului rutier care se producea.Dar conform politicului din Nadlac in frunte cu Marginean,murea Nadlacul economic.
Ce daca au murit oameni in accidente acolo?Important e sa intre bani in buzunarele consilierilir cu parcari.
Javre.
Ar trebui stabilită o regulă în care sa fie liber un traseu liber tot timpul pentru pompieri și ambulanță (salvează vieți fiecare secundă e foarte importanta) de ex in Germania pe două benzi pe același sens mașină din banda a doua stă cât mai în stânga și cea din prima bandă stă cât mai în dreapta,pe trei benzi mașină din banda a treia stă cât mai în stânga și cele de pe benzile celelalte stau cât mai în dreapta astfel se creează o bandă de urgență,cine nu respectă se aplică amenzi foarte mari și chiar suspendarea permisului!
Pe bretea urca numai TIR urile de Ar și TM adică smecherii ce vor sa fenteze coada. Politia Nadlac nu se implica. Deși e treaba lor.
Si cind vom intra in schengen,poate la calendele grecesti , multumim pentru acest lucru politicienilor,si atunci acesti domni de la structura denumita politie de frontiera vor gasi ei diferite pretexte sa gituie circulatia si sa faca diverse controale.
Si daca ar fi 100 de benzi la intrare si 100 la iesire ar fi exact aceeasi situatie,cel putin in viata asta nu se va schimba nimic.