ARAD. Aşteptată cu sufletul la gură de către toţi arădenii care folosesc acel traseu, modernizarea drumului Arad-Şiria-Pâncota pare că a intra în impas. De câteva luni, arădenii care încearcă să folosească drumul aflat în şantier sesizează faptul că au cam dispărut utilajele care ar trebui să modernizeze şoseaua. Îşi spun of-ul între ei, pe reţelele de socializare sau ni-l transmit nouă, redacţiei. Drept urmare, am încercat să aflăm care sunt noutăţile privind lucrările de pe Arad-Şiria-Pâncota, cum avansează constructorul, dar şi de ce au dispărut utilajele de pe şantier. Iar răspunsurile primite nu sunt deloc dintre cele mai încurajatoare.
Se pare că Sylc Con Trans, firma care a câştigat licitaţia organizată pentru modernizarea drumului, ar cam fi renunţat la lucrări. Asta, după ce Consiliul Judeţean Arad a refuzat să plătească ultimele facturi „tăiate” de firmă. „Suntem într-un oarecare impas. Consiliul Judeţean a refuzat să achite ultimele facturi, deoarece lucrările nu au fost conforme. Se pare că ar fi o oarecare neînţelegere între proiectant şi constructor”, ne-a spus Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad. Mai departe, Răzvan Ciubotaru, director executiv în cadrul instituţiei, ne-a declarat că, într-adevăr, au fost mici probleme, dar acestea sunt pe care să se rezolve.
„Au fost discuţii referitoare la calitatea lucrărilor efectuate pe tronsonul Arad-Horia, acolo unde asfaltul a cedat. În acest sens, a fost realizată o expertiză de către un expert independent, iar constructorul şi-a însuşit respectiva expertiză care modifică, pe alocuri, detalii referitoare la proiectare. Este vorba despre stratul de sol pe care trebuie realizată fundaţia”, ne-a explicat directorul din cadrul CJA.
ARAD. Acelaşi Răzvan Ciubotaru ne spune, însă, că au fost mai multe şedinţe de lucru, ultima chiar zilele acestea, în urma cărora constructorul şi-a asumat reparaţiile care vor trebui realizate pe întreg tronsonul Arad-Horia.
„În urma discuţiilor repetate pe care le-am avut cu reprezentanţii constructorului, aceştia au decis să refacă lucrarea pe banii lor pe tronsonul afectat. Mai departe, pe următorul tronson, respectiv pe Horia-Şiria, vor fi folosite alte tehnici de realizare a fundaţiei. Ne dorim o lucrare de calitate şi nu acceptăm niciun rabat”, a mai spus directorul din cadrul CJA.
Teoretic, potrivit contractului, constructorul are la dispoziţie trei ani de zile, începând cu iunie 2020, pentru a finaliza drumul. Cei de la Consiliul Judeţean au încercat, însă, să grăbească modernizarea, atunci luându-se decizia de a închide circulaţia pe tronsoanele pe care se lucrează. Numai că aproape tot ce s-a lucrat până acum a fost de mântuială, atât fundaţia, cât şi stratul de asfalt trebuind să fie înlocuite aproape în totalitate. Acum, aflându-se la „adăpostul” celor trei ani din contract, dar şi aşteptând finalizarea discuţiilor cu reprezentanţii CJA, constructorul a decis să retragă mare parte din utilaje de pe şantier, pe drumul Arad-Şiria rămânând numai excavatoarele care sapă şanţurile de pe marginea drumului.
Perspective sumbre
Teoretic, dacă este să ne luăm după Răzvan Ciubotaru, disputele cu firma constructoare au fost încheiate. Tot teoretic, în zilele care urmează, şantierul de pe drumul Arad-Şiria ar trebui să fie animat de zeci de utilaje care să se apuce de treabă.
Dacă, însă, lucrurile nu stau chiar aşa, perspectivele nu sunt tocmai optimiste. Despre rezilierea contractului dintre Consiliul Judeţean şi Sylc Con Trans nu se prea poate vorbi. Şi asta pentru că procedurile care ar urma, cu pregătirea unor noi licitaţii, ar fi lungi şi greoaie şi, astfel, am risca să pierdem fondurile europene pe care CJA le-a accesat pentru modernizarea acestui drum. O altă variană, nici aceasta tocmai ideală, ar fi ca firma constructoare să solicite modificarea proiectului şi, implicit, a soluţiilor tehnice care trebuie folosite pentru modernizarea şoselei. Numai că şi aici am vorbi despre mult timp pierdut.
„Pentru orice modificare de proiect, noi trebuie să solicităm aprobare de la ADR Vest care, ulterior, trebuie să solicite aprobare de la organismele superioare. Practic, ar trebui să ajungem până la Comisia Europeană să cerem modificarea proiectului. Asta ar înseamna câteva luni pierdute. Care s-ar adăuga celor trei ani de zile în care am aşteptat ca licitaţia să ne fie aprobată de la Bucureşti”, ne-a spus Iustin Cionca, preşedintele CJA.
Drept urmare, nu putem decât să sperăm într-o împăcare între toate părţile, împăcare ce ar duce la continuarea lucrărilor. Altfel, ar mai putea curge multă apă pe Mureş până când vom circula pe un drum Arad-Şiria-Pâncota modernizat ca la carte.
Trimite articolul
Xo demiie ceva?nimic?tara lui papura voda cionca chelnerul corupt face drumuri…bleaks onl bleaks gunoi numit rrromania
O sa traga de el 3 ani sa-l termine cu fast inainte de alegeri sa mai fraiereasca o data fraierii
astia au fost alesi de aradeni sa conduca judetul , asa ca pe astia-i avem
Ne meritam soarta
-
Ce vină are CJA ca firma a făcut o lucrare proastă? Chiar au procedat corect obligându-l pe constructor sa refacă tronsonul de la fundație si au oprit plățile către acesta până la finalizare. Durata contractului este de 3 ani. Până atunci are obligația să finalizeze toată lucrarea.
-
Ce vina are constructorul daca terenul de fundare nu a fost corespunzator si trebuia imbunatatit cu lianti hidraulici, iar constructorul probabil nu a avut asta in contract. Aici e vina proiectantului care nu a facut studii geotehnice complete sau, le-a avut si le-a ignorat. De ce sa plateasca constructorul pentru incompetenta altora?
-
Doar în România se pare ca sunt acceptate astfel de firme fantomă care nu răspund de calitatea lucrărilor ci doar își iau avansul și întra în insolventa deci de vina sunt autoritățile care au acceptat aceste firme care deja ne dam seama și noi ca sunt mana în mana cu cei din conducerea statului și noi oameni care circulam pe acest drum trebuie să acceptam totul
-
Domnule.Aici greșești. La o licitație publică poate participa oricine care indeplinește cerințele din caietul de sarcini și dă ofertă cunoscând cerințele de calitate, timpul de execuție, etc.
-
Domnu’ Cionca, anul trecut cand , presa a sesizat prin mai multe articole, calitatea proasta a lucrarilor , le-a luat apararea si o dadea cu camioane supra incarcate si alte bla-blauri, cred ca la un moment dat a intrat DNA sau altcineva pe fir si le-a stricat mismasurile.
Ideea e ca este bataie de joc , acum cand se poate lucra, nu se face nimic , repectiva firma in continuare participa si castiga licitatii in judetul Arad, iar noi utilizatorii primim multa m….
Am mai scris aici in urma cu cateva luni si spuneam ca studiul de fezbilitate si proiectul sunt ” varza”….,da ,pentru ca in arhiva fostului Institut de Proiecte si Arhitectura a jud Arad nu a existat asa ceva….,deci nu a putut fi plagiat, care arhiva a ” plecat” odata cu cel care a fost director pana la inceputul anilor 90′ si care reprezinta aur curat pentru firma care cam este abonata la studii si proieacte in Arad ! Asa…si dupa cum spuneam cu ceva vreme in urma ,constructorul a sezizat CJ despre faptul ca proiectul nu corespunde realitatii din teren ,din punct de vedere al rezistentei si vor trebui executate lucrari ne prevazute in proiect,cand a auzit Cionca a sarit mai ceva ca un saritor cu prajina, si dat ordin sa se toarne primul strat de asfalt ,neconditionat deoarece…….urmeaza alegerile !!!!! De aici incolo ,decideti dumneavoastra de partea cui e adevarul….si ..da ,drumul va fi gata in preajma noilor alegeri locale, adica peste….vedeti voi !
Cand lucrarea se face cu spaga, TOTUL este posibil.
niste incompetenti si incapabili ! 3 ani pentru 20 km? avem cei mai incapabili constructori de pe mapamond.
Acum nu mai apar domnii Bionca si Cilcea din 5 in 5 minute sa asigure aradenii ca drumul va fi terminat in 2 luni? A sosi vremea investitiilor pt Arad bla, bla, bla.
Acesti oameni au ajuns acolo prin votul aradenilor. Bravo, acum spalati-va cu ei pe cap si pupati-i in frunte.👏👏👏
Cu cât se apropie termenul cja are 2 variante:fie accepta lucrari proaste fie da banii înapoi la UE,dar nu are de unde ca a făcut plăti deja.Deci rămâne varianta cu merge și așa.
Guvernarea locala a PDL e o combinatie letala de prostie, incompetenta, coruptie, miserupism. Avem zi de zi dovezi clare ale acestui lucru. Intrebarea este cat mai suporta aradenii acest lucru. Cat timp le ia aradenilor sa-si dea seama ca eticheta de partid liberal pe care si-a lipit-o aceasta gasca de infractori din Arad nu are nimic de-a face cu liberalismul cu competenta cu administratia in general. Sunt pur si simplu niste ticalosi si niste hoti pe care noi, cu votul nostru i-am pus in fruntea bucatelor de prin 2004. Si ii punem in continuare.
Ce e acolo?
O bataie de joc la dresa celor care sunt “obligati” sa foloseasca acel drum.
A fost ffinalizat inaintea alegerilor….a durat 2 saptamani pana cand a fost decopertat pe alocuri .. nu mai sunt utilaje de luni bune.
Lipsesc si indicatoarele de la balizele “plantate” acolo…un “destept” a pus “drum inchis circulatiei”….oameni din zona cum sa circule???
Totul este o bataie de joc ma mir cum se accepta asa ceva … si culmea NIMENI nu face scandal nici ziaristi dar nici locatari….probabil asa e corect…
In China mult hulita o asemenea lucrare nu dura o saptamana, la noi 3 ani,au fost in stare ca in 2 zile si zece ore sa termine un spital.cand a inceput pandemia .
Nu vor nici în ruptul capului sa lucreze calitativ. Dacă nu fura la grosimea stratului de piatra, balast, asfalt nu_s sănătoși. Tradiție la constructorii din Ro.
-
Şi sylcontrans pe toți îi întrece!