Ca urmare a demersurilor făcute de parlamentarii PNL și conducerea Consiliului Județean, Aradul a fost cuprins în Masterplanul General de Transport al României, realizat de Ministerul Transporturilor. În cadrul unei conferinţe de presă, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Claudia Boghicevici şi deputatul Eusebiu Pistru au prezentat zecile de intervenţii pentru ca Aradul să fie introdus în masterplanul pe Transporturi, de unde fusese eliminat de către miniştrii PSD, în ciuda faptului că aceştia dăduseră asigurări că acest lucru nu se va întâmpla.
În noul Masterplan General de Transport al României, arată deputatul Eusebiu Pistru, Aradul figurează la trei poziții: investiții în modernizarea căii ferate Arad-Timișoara, pe o lungime de 57 km, în valoare de 162 milioane de euro (în perioada 2025-2029); realizarea proiectului căii ferate cu viteză sporită, orar cadențat și servicii feroviare între Arad-Timișoara, în valoare de 28,8 milioane de euro (în perioada 2016-2017); investiții în modernizarea Aeroportului, în valoare de 26,9 milioane de euro (în perioada 2024-2027).
Argumente pentru Aeroportul Arad
În discuţiile cu miniştrii de resort, Eusebiu Pistru a adus argumente pentru ca Aeroportul Arad să fie inclus în Masterplan, investiţiile fiind vitale. Cel mai important dintre argumente, consideră Pistru, a fost acela că Aeroportul Arad ar putea fuziona cu cel din Timişoara, care este cuprins în Masterplan. „În opinia noastră, având în vedere distanţa mică, fuziunea este cea mai bună soluţie pentru Aeroportul Arad. Funcţionând ca parte integrantă a Aeroportului Timişoara, va avea suficiente zboruri pentru ca investiţiile să fie justificate” spune Pistru. La rândul ei, Claudia Boghicevici a precizat că sub nicio formă problema fuziunii nu ar trebui să fie interpretată electoral, sub masca aşa numitului patriotism local. „oamenii trebuie să ştie că Aeroportul Timişoara nu este al Timişoarei, ci al Ministerului Transporturilor, în timp ce Aeroportul Arad este al arădenilor, aparţinând Consiliului Judeţean. Tocmai de aceea am discutat şi vom discuta cu Ministerul Transporturilor, singurul care decide dacă se face sau nu se face fuziunea. Dacă se va face, arădenii nu vor avea decât de câştigat, pentru că investiţiile le va face Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, iar Consiliul Judeţean va putea folosi banii destinaţi până acum Aeroportului pentru investiţii în sănătate şi educaţie”.
„Documentul publicat de guvern în această săptămână arată care este direcția marilor investiții în infrastructură, în județul Arad, în următorii 10-13 ani. Faptul că suntem în acest Masterplan, după ce PSD a eliminat din el Aradul, demonstrează cât e de important să ai oameni activi la București, capabili să rezolve problemele Aradului”, a declarat în final Claudia Boghicevici.
Iar Eusebiu Pistru a conchis şi el: „Răfuielile politice nu au ce căuta în acest domeniu! Chiar dacă PSD a vrut să favorizeze alte zone din țară, bazinele sale electorale, noi suntem principala poartă de intrare în România. Aradul este cel mai important nod feroviar din vestul României. Este normal să existe și o direcție de dezvoltare a Aeroportului, pentru că între Timișoara și Oradea, unde statul deține și susține aeroporturile, Aradul fusese abandonat”.
Două proiecte
Consiliul Județean a solicitat includerea în Masterplanul de Transporturi a Aeroportului Arad pentru rezolvarea a două proiecte mari: extinderea pistei și prelungirea balizajului, realizarea unui culoar de întoarcere; respectiv extinderea platformei de parcare a aeronavelor, cu încă șase poziții de garare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!