ARAD. Înainte de începerea şedinţei CLM de vineri, primarul Călin Bibarţ a ţinut să prezinte o informare asupra întâlnirii pe care a avut-o în ziua precedentă cu conducerea Astra Rail Industries. Potrivit edilului, compania a fost reprezentată de „directorul, directorul economic şi un avocat al lor, dânşii reiterând intenţia companiei de a dona municipalităţii Complexul <Clădire Marta>, aşa cum era cunoscut, şi o bucată de teren aferentă. Am convenit că, pentru că este o bucată de teren şi clădire, trebuie un CF clar, distinct pentru aşa ceva. Şi domniile lor şi-au asumat că fac demersurile cadastrale pentru a dezmembra din CF-ul mare, al lor, respectivul teren şi clădire, pentru a face următorii paşi spre donaţie către Primărie. Am mai convenit că îmi vor pune la dispoziţie o persoană din staff-ul lor tehnic – cu nume, prenume şi număr de telefon – pe care o pun în legătură cu Direcţia Patrimoniu de la noi, pentru a ţine legătura pe tot ce înseamnă parte de documentaţie. În final, când este totul clar din toate punctele de vedere şi asumat tehnico-juridic de ambele părţi, o să venim în faţa dumneavoastră cu proiectul prin care Consiliul Local este de acord sau nu este – nu cred că e cazul – să accepte donaţia. De la momentul în care dumneavoastră veţi da un vot în acest sens, va urma cea de a doua parte pe care sper să fim sănătoşi cu toţii şi să ajungem să o discutăm ca oameni serioşi şi aplecaţi: ce destinaţie îi dăm şi cum realizăm paşii, inclusiv financiar şi pe etape pentru respectiva clădire şi terenul aferent. Pentru că dacă ne vom uita – şi sunt convins că o vom face – la istorie, acolo nu a fost doar Marta, acela a fost momentul de pornire” – a spus Călin Bibarţ.
USR PLUS: „Ce putem comunica?”
După ce şi-a exprimat aprecierea faţă de demersul primarului şi fostului viceprimar Levente Bognar, Siegfried Mayer a solicitat în numele USR PLUS „să facem şi noi parte din echipa care o să discute în continuare despre această preluare. Poate putem veni cu vreo idee constructivă”.
„Poate nu am fost suficient de clar – a intervenit din nou Călin Bibarţ. Am spus că de la momentul acesta până la momentul în care vom veni cu proiectul de hotărâre de Consiliu, se va ocupa strict staff-ul tehnic, respectiv Direcţia Patrimoniu de la noi şi cu cine o să ne dea domniile lor de acolo. E vorba de CF-uri, de cum trebuie să sune actele, de notari… La momentul la care avem creionat un proiect de hotărâre prin care ni se propune acceptarea donaţiei, venim cu el în Consiliu. De la momentul aprobării şi semnării documentelor, suntem – arădenii sunt – proprietari. De la acel moment încolo cred şi văd necesar să ne punem la masă – nu doar noi, consilierii, ci şi societatea civilă şi altcineva –, cu pixul în mână: ce destinaţie şi cum îi vedem conceptul şi paşii pe câţiva ani” – a reiterat edilul.
Siegfried Mayer a insistat: „Ce putem comunica către societatea civilă care aşteaptă cu nerăbdare o informaţie pe această cale?” „Ce am spus acum: intenţia deocamdată verbală a conducerii Astra că vor să ne doneze acel complex. Şi noi – eu, în numele meu, dumneavoastră… cum doriţi – sunt convins că dorim să-l primim. Şi, mai departe, cam ce soluţii ar fi. Nu ne deranjează să avem cât mai multe opinii pe acest subiect.”
Bognar: „E nevoie de implicare civică”
A luat cuvântul şi alesul UDMR Levente Bognar, cel care în urmă cu un an şi ceva – pe vremea când era viceprimar – s-a întâlnit cu conducerea Astra Rail şi i-a propus să doneze municipalităţii clădirea fostei fabrici Marta.
„Întotdeauna când pornim la drum, când întocmim o strategie, este foarte clar că cineva începe şi cineva trebuie să ducă mai departe pentru că, de obicei, o strategie o facem pe termen lung, chiar 20 de ani. Aşa cum am inclus acest obiectiv, un monument istoric deosebit pentru patrimoniul industrial al Aradului de atunci… E bine să conştientizăm şi să sensibilizăm arădenii că terenul (şi înlesnirile de impozit din 1908), când s-a donat fabricii Marta, inclusiv Aradul – deci toţi arădenii – a participat cu capital. Deci, practic, proprietatea este a tuturor arădenilor de atunci şi când revine, tot pentru toţi arădenii. Aşa că implicarea trebuie să fie nu partinică, din punctul meu de vedere, ci într-adevăr civică, pentru toţi. De fapt, şi noi reprezentăm arădenii – fiecare, un segment – şi sper că putem găsi soluţii comune” – a conchis Levente Bognar.
Trimite articolul
XVisez la ziua (daca si cand va fi vreodata) tot spatiul aferent vechii fabrici de vagoane, de la Lidl pana la UTA va fi preluat eventual cu schimb de terenuri corespunzator necesar pt. o eventuala hala moderna restransa celor de la Astra Rail in alta parte. Nu doar ca s-ar putea desfiinta astfel acele linii ferate care traverseaza C.A. Vlaicu dar totodata s-ar putea crea spatiu disponibil suplimentar in zona stadionului UTA (in locul acelor cai ferate) pentru parcare sau alte destinatii.
-
Alte destinatii, adica sursa de castig pt dezvoltatorii imobiliari ce umplu orasul cu blocuri de beton si carton in care apartamentul e ca o sala de sedinte in care e imposibil sa aiba careva liniste si intimitate ?
Falconetti are solutiile complete Asa cum pe foundation fostei IMAR creste iarna, asa va fi si cu aceasta.
-
EVENTUAL CRESTE IARBA ȘI NU CRESTE IARNA!
Muzeu ! Un muzeu al inceputului industrializarii de pe teritoriul de astazi al Romaniei !
Nu au gasdit un cuvant romanesc pentru ,,Brainstormina,, mult cultivatii,elitisti varati in ONG uri foarte profitabile (ca deh, statul roman e o buna vaca de muls ) ? Atata de sarac e vocabularul lor romanesc ?
Ar fi fain un adevărat muzeu cu mașinile,cu uneltele folosite ,cu tehnica vremurilor.Toate puse cronologic cu explicații privind denumirea companiei ce le producea și al proprietarului și conducerii.Ar fi util câte un exponat din toate produsele fabricate de-a lungul timpului.
Nu a existat niciodată în Arad “fabrica Marta”,ci Westinghouse le Havre care a fabricat mașini cu numele Marta. (taxi și cabriolet),până în 1912 când fabrica este vândută firmei Austro-Daimler care fabrica camioane și omnibuse până în 1916 când da faliment.incepand cu anul 1922 aici se fabrica motoare de avion,stropitori și măturătoare stradale,motoare termice .