ARAD. Începând de miercuri, 24 martie 2021, Primăria a afişat la transparenţă două proiecte de hotărâre vizând repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad, respectiv adoptarea Bugetului General de Venituri şi Cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2021.
Excedentul
Potrivit primului document, disponibilul înregistrat din excedentul bugetului local la finele anului 2020 este de 20.197.934,19 lei.
Excedentul va fi repartizat pentru finanţarea unor cheltuieli astfel: 16.298.054,44 lei – investiţii publice; 2.025.057,02 lei – cheltuieli de dezvoltare din disponibilul taxelor speciale la 31.12.2020; 1.750.870,04 lei – acoperirea unor goluri temporare de casă din taxe speciale la secţiunea de funcţionare; 121,96 lei – investiţii din depozite speciale pentru construcţii de locuinţe conform OG 19/1994 şi Legii 85/1992; 110.066,73 lei – prefinanţare proiect „SPROUT – Răspuns Politic Durabil pentru Tranziţia la Mobilitate Urbană”; 13.764 – prefinanţare proiect „Oraşe Europene Tinere, Accesibile şi Sustenabile II (Easy Towns II).
Din excedentul bugetar se aprobă credite de angajament în valoare de 12.990.000 lei pentru finanţarea următoarelor obiective de investiţii: actualizare SF Drum Expres Oradea-Arad – 5.000.000 lei; Drum Expres Oradea-Arad – 7.890.000 lei; dotări ale Direcţiei Venituri – 100.000 lei).
Proiectul de buget
Bugetul general al municipiului Arad pe anul 2021 este în sumă de 702.729 mii lei, format din: bugetul local – 673.939 mii lei; bugetul instituţiilor publice şi activităţilor finanţate din venituri proprii şi subvenţii – 47.805 mii lei; bugetul creditelor externe – 12.054 mii lei; bugetul fondurilor externe nerambursabile – 1.001 mii lei. Sunt prevăzute transferuri între bugete (care se scad) de 32.070 mii lei.
Cheltuielile bugetului local pe anul 2021 sunt în sumă de 673.939 mii lei.
Transparenţă
Cele două proiecte de hotărâre sunt afişate la intrarea în Primăria Municipiului Arad. Ele pot fi consultate pe pagina www.primariaarad.ro, secțiunea Activități normative – Transparență decizională – Proiecte de hotărâri, și la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5, luni, marți şi miercuri, între orele 8:30-15:30, joi, între orele 8:30-17:30 şi vineri, între orele 8:30-14:00. Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte. Până la 9 aprilie 2021, se pot depune în scris contestaţii privind cele două proiecte de hotărâre, la registratura Primăriei Municipiului Arad.
Trimite articolul
XDaca tot e transparenta , de ce nu publicati cum sunt cheltuiti pe departamente suma de 673.939 mii lei ?Proiectul in sine , de ce nu il publlicati ?