ARAD. Bulevardul își așteaptă remodelarea, însă până la începerea efectivă a lucrărilor administrația mai are de întocmit proiecte și studii. Pe întreg tronsonul cuprins între Podgoria și Piața Avram Iancu, trotuarele pavate de pe principalul bulevard arădean s-au surpat. Trotuarul este un exercițiu de atenție pentru arădeni, iar nevoia unei intervenții cât mai rapide se simte în fiecare zi. Remodelarea Bulevardului Revoluției a fost adusă în discuție de mai multe ori în ultimii ani, însă momentan administrația mai are mulți pași de făcut până când, în final, trotuarele centrale din Arad vor fi refăcute.
Un proiect integrat
În cadrul unei conferințe de presă, viceprimarul Lazăr Faur a prezentat bugetul pentru acest an al Aradului și investițiile care se vor face. Întrebat de Jurnal arădean/aradon.ro dacă se mai are în vedere remodelarea Bulevardului Revoluției, Lazăr Faur a explicat: „Există un proiect de remodelare a Bulevardului care presupune o abordare urbanistică un pic mai largă, nu doar schimbarea dalelor. Ne dorim schimbarea pavimentului actual cu piatră naturală și un plus estetic care să fie evident vizibil și confortabil pentru noi toți. Remodelarea Bulevardului Revoluției intră într-un proiect mai mare pe care noi îl facem pe bucăți, dar îl integrăm pentru a cuprinde intervalul de la Podgoria și până în Piața Avram Iancu. La Podgoria avem un Studiu de Fezabilitate pentru o subtraversare rutieră, unde încercăm să rezolvăm problema aglomerației în trafic. Acest pasaj vrem să îl facem în cadrul programului Anghel Saligny. Apoi, vine Bulevardul și ajungem în Piața Avram Iancu, unde ne dorim cu toții să avem o zonă pietonală, cu terase frumoase. Acea zonă este cea mai generoasă pentru un asemenea proiect, clădirile s-au renovat deja și ne bucurăm de culoarea și aspectul lor”.
În plus, Lazăr Faur a punctat că va fi reluată și discuția despre parcarea subterană din Piața Avram Iancu, „la o dimensiune mai mică și să vedem dacă vom putea găsi un parteneriat public-privat”. Așadar, în acest an va fi refăcută documentația pe noua structură pentru parcare și două pasaje subterane.
În final, viceprimarul a punctat că „avem nevoie de studii. Nu putem investi niciun ban, că este de la bugetul local, european sau credit, dacă nu avem studii”.
Proiect strategic pentru Arad
În completarea celor transmise de viceprimarul Lazăr Faur, deputatul Sergiu Bîlcea a subliniat că proiectul strategic asumat de municipiul Arad pentru POR 2021-2027 este intervenția din zona centrală și Faleza Mureșului.
Trimite articolul
XSa reconditionati trotuarul cu asfalt, nu cumva de piatra. O sa atrate foarte fain. Si daca se poate dinala care vara cand o sa se incinga sa emane mirosuri frumoase.
Idee extrem de proasta cu dalele de beton sau piatra. Mult mai bine afost cu asfaltul si, sa speram, ca ideile fanteziste si costisitoare cu dale de piatra naturala vor ramane numai ca idei. Idem pe strada Preparandiei si idem pe strada Dornei. Este cazul ca Primaria/CLM sa termine cu fanteziile costisitoare pentru municipiu.
-
În principiu ai dreptate. Asfaltul folosit în ultimii ani este permeabil pentru apă și la câteva ore după o ploaie zdravănă nu mai găsești nici o baltă. DAR! Din păcate există o mare problemă. La puțin timp după asfaltare, vin săpătorii, mulți: Apă-canal e fruncea, apoi Eon, Enel, Digi telefoane … și s-or mai găsi și alții. Iar remedierea lucrărilor acestora le cunoaștem, dealuri și văi, fisuri între asfaltul vechi i cel nou … pe scurt, bătaie de joc. Exemple găsești peste tot. E adevărat … nici cei care scot dalle de beton (de o calitate execrabilă) nu lucrează cu mult mai bine, dar niște profesioniști ar face treaba perfect.
Și … dacă edilii orășelului nostru ar scoate bolovanii din Piața Primăriei … Cine a avut ideea asta cu bolovănișul e un cretin -
Sistemul dalelorfie ele din piatră sau beton, e mult mai practic ca un covor astfaltic continuu.
Problema este că reparațiile, inlocuirile de dale, sunt facute de nepricepuți.
În câți ani va fi gata totul?
Pe hârtie suna bine, dar câți bani intră în contul pnl?
Asta cu remodelarea centrului și cu parcările subterane e ca, deja, celebra centură care de nu știu câți ani se face. Sa nu mai spun de pasajul micalaca. Tot ce se întâmplă în Arad e o rușine! De ce în Oradea și în tm se poate?
Falcosaurus nu se poate decide ce model de paviment sa se puna. Si cum nimic in SATUL ARAD nu se intampla fara multpreatampitului Falcosaurus sa mai avem rabdare pana pavajul lui Dorel Popa va lua drumul curtilor vilelor si caselor de vacanta ale JMECHERILOR, la fel cum a facut-o gazonul de pe UTA
Refaceti in sfarsit pavajele pentru ca vreo iubi de-a voastra sau vreo baba din familie si-a rupt tocul sau glezna ? Ca la voi doar asa merge … Si de ce tot aruncati banii pe proiecte si studii costisitoare cand pur si simplu e de adus o echipa de pavatori care stiu meserie sa rearanjeze pavelele, sa scoata fasiile alea urate introduse intre pavele de nepriceputii ce au scurmat trotuarele anii trecuti .
-
Oare firma care a făcut pavajul, scapă așa, cu urechile netăiate? S-au ca bonus va primi urmatoarea lucrare?
Intreb, așa ca prostul, parcă auzisem de ceva garanții,de procesul verbal de recepție, s-au aradeanului îi merge atât de bine încât a întrecut tonajul adecvat acestui tip de pavaj?