La opt luni distanţă de la momentul în care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a deschis ofertele pentru modernizarea DN 76 în zona Ioneşti – Vârfurile, a fost anunţat şi câştigătorul licitaţiei. O asociere formată din firma arădeană Sylc Con Trans SRL şi o firmă din Bulgaria, Hidrostroy AD, a fost declarată câştigătoarea licitaţiei. Firmele vor încasa aproape 56 de milioane de lei, la care se adaugă TVA, pentru lucrările care urmează să fie executate.
Şi, că tot vorbim despre lucrările ce urmează să fie realizate, să vedem care sunt acestea: reabilitarea a 13,93 km din DN 76 (km 55+425 – km 69+350), reabilitarea/construcția unui număr de cinci poduri, amenajarea a cinci parcări dintre care una de lungă durată, amenajarea a cinci stații de autobuz, lucrări de susținere și consolidare a terasamentelor (pereuri cu piatră brută, ziduri de sprijin de gabioane, piloți, ziduri de greutate din piatră brută), lucrări de sprijinire (fundații de parapet din beton și beton armat, rigole ranforsate din beton, ziduri de sprijin din beton cu fundare directă), lucrări de sporire a capacității portante a terenului de fundare (saltele din balast armate cu materiale geosintetice), lucrări hidrotehnice (protecție taluz, reprofilări albii, corecții și amenajări ale albiilor), lucrări de siguranța circulației.
Şi termenele
Pentru moment, anunţă cei de la CNAIR, nu a fost semnat contractul de execuţie. Şi asta pentru că se aşteaptă încă posibile depuneri de contestaţii. „Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații, respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, spun drumarii. Dacă se va finaliza această perioadă, urmează semnarea contractului. Lucrările vor trebui executate în cel mult 12 luni de la începerea lucrărilor, iar asocierea de firme mai sus menţionată a oferit o perioadă de garanţie de cinci ani de zile.
Cu repetiţie
Modernizarea sectorului de drum menţionat mai sus a început, prima oară, în anul 2012. Atunci licitaţia a fost câştigată de asocierea Construcciones Lujan SA/Viales y Obras Publicas SA. „Din cauza slabei mobilizări a antreprenorului și a modului defectuos în care acesta și-a îndeplinit obligațiile contractuale, contractul a fost reziliat în data de 24.09.2015”, anunţă cei de la CNAIR. Ulterior, documentaţia de atribuire a fost refăcută, în septembrie 2017 a fost lansată o nouă licitaţie, iar aceasta a fost finalizată de abia acum.
Citiți principiile noastre de moderare aici!