Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad a elaborat un proiect de mobilitate în cadrul Programului sectorial Leonardo da Vinci, program menit să sprijine cooperarea transnaţională în domeniul formării profesionale. Proiectul LLP/LdV/VETPRO/2008/RO/079„Parteneriate europene pentru creşterea calităţii în sistemul românesc de educaţie şi formare” se adresează profesioniştilor în managementul calităţii în educaţie şi formare profesională, respectiv inspectorilor şcolari, directorilor, directorilor educativi, precum şi responsabililor Comisiilor de Evaluare şi Asigurarea Calităţii din licee, atât din mediul rural cât şi din mediul urban.
Mobilitatea s-a desfăşurat recent în Granada iar participanţii au fost selectaţi din rândul inspectorilor de la I. Ş. J Arad, directorilor de licee/ grupuri şcolare din municipiu şi judeţ şi cadrelor didactice responsabile CEAC. Cei selectaţi au fost: prof. Mariana Tocaciu (coordonator proiect) – IŞJ Arad, prof. Mirela Aldescu, inspector şcolar general adjunct -IŞJ Arad, prof. Maria Orodan – IŞJ Arad, prof. Minodora Marinescu – IŞJ Arad, prof. Anghel Alexandru – director Grup Şcolar Miniş, prof. Băltăreţu Monica – director Colegiul Economic Arad, prof. Barbatei Romulus -director Grup Şcolar Sebiş, prof. Băişanu Steliana – director Grup Şcolar Transporturi „H. Coandă”Arad, prof. Crişan Teodor – director Grup Şcolar „M. Viteazul” Ineu, prof. Crâsnic Simona – director adj. Colegiul Tehnic de Construcţii şi Protecţia Mediului Arad, prof. Huszarik Nicoleta – director Grup Şcolar „J.G.Tajovsky” Nădlac, prof. Adela Gorcea – responsabilă CEAC, Grup Şcolar Pâncota, prof. Alina Popescu – consilier educativ, Grup Şcolar „A. Vlaicu” Arad, prof. Preda Octavian – responsabil CEAC, Liceul Teoretic „M. Veliciu” Chişineu Criş.
Partenerul extern a fost Europroyectos LdV, Granada, Spania. Programul activităţilor desfăşurate în cadrul proiectului a fost astfel conceput astfel încât să aducă împreună parteneri şi specialişti din domeniul educaţiei şi formării din Granada, Regiunea Andalusia.
Monitorizarea şi evaluarea mobilităţii a fost realizată de o comisie mixtă, formată din Mari Carmen Espartero şi Jesus Delgado , din partea organizaţiei de primire şi inspector şcolar general adjunct, prof. Nicolae Pellegrini, desemnat din partea organizaţiei beneficiare.
Mobilitatea a oferit participanţilor ocazia de a veni în contact cu exemple de bună practică şi de a se informa asupra principiilor, metodelor şi acţiunilor specifice unui sistem de învăţământ descentralizat, cu rezultate remarcabile în promovarea unei educaţii de calitate, eficientă şi în concordanţă cu nevoile regionale şi naţionale.
V.F.
Citiți principiile noastre de moderare aici!